Jūtot vietējās auditorijas augošo interesi par krosoveriem un tiem līdzīgiem visādceļu braucējiem, krievu kompānija „AvtoVAZ” sākusi izstrādāt sava populārā modeļa „Kalina” paaugstinātas caurgājības versiju.
Patiesībā jau „AvtoVAZ” ir eksperimentējis ar bezceļu modifikācijām visu laiku. Vēl tālajā 1997. gadā tā laika dižpārdoklis „Lada Samara” vietējā tirgū pazīstama kā „VAZ-2108” tika aprīkota ar „VAZ-2121 Ņiva” šasiju un nonāca sīksērijas ražošanā. No šī hibrīda radās vesela modeļu saime ar nosaukumu „Tarzan”. Tiesa, visi automobiļi tā arī palika savdabīgas eksotikas statusā…
Par perspektīvāku izstrādni var uzskatīt universālu „Lada-111 4wd”, kas pēc savas būtības bija tāds kā budžeta klases „Audi Allroad”. Tas tika izgatavots 1999. gadā un izcēlās ar 190 mm klīrensu, paplatinātu riteņu šķērsbāzi un centrālo viskosajūgu. Vēlāk pēc līdzīgas shēmas tika radīta „Lada Kalina Wagon 4×4”, ko „AvtoVAZ” lepni prezentēja 2007. gada Maskavas autoizstādē. Tolaik četru riteņu piedziņu B klasē piedāvāja vienīgi „Suzuki” („Swift” un „SX4”).
Tagad, pēc visa spriežot,
„AvtoVAZ” dizaineri par iedvesmas avotu ir izmantojuši rumāņu modeli „Dacia Sandero Stepway”.
„Kalina” krosovers taps pēc līdzīga principa. Proti, tam paredzēts paaugstināts klīrenss, robusts bezceļnieka plastmasas apdares komplekts, tīri simboliska apakšas aizsardzība un jumta bagāžnieka sliedes. Tiesa, atšķirībā no „Dacia” „AvtoVAZ” gatavojas savu visādceļu modeli piedāvāt tirgū gan ar priekšējo riteņu piedziņu, gan pilnpiedziņas versijā.
Kā liecina ražotāja izplatītā informācija, „Lada Kalina” krosista oficiālā pirmizrāde paredzēta nākamvasar Maskavas autoizstādē, bet jau gada nogalē jaunā modifikācija nonāks tirdzniecībā.