„Interbrand” vērtējumā „Toyota” jau otro gadu pēc kārtas atzīts par zaļāko zīmolu pasaulē

SONY DSC

Japānas autobūves uzņēmums „Toyota” ir saglabājis pirmo vietu nesen publicētajā vispasaules vadošās zīmolu aģentūras „Interbrand” otrajā ikgadējā labāko pasaules zaļo zīmolu pārskatā. Pārskatā tiek vērtēta atšķirība starp zīmola vides draudzīguma uztveri sabiedrības vērtējumā (jeb „zaļo tēlu”) un reālajiem vides aizsardzības pasākumiem, izmantojot brīvi pieejamo informāciju un datus.

„Interbrand” vērtējumā „Toyota” panākumi meklējami apstāklī, ka uzņēmumam ir izdevies saglabāt ekoloģisko ilgtspējību kā uzņēmuma vadības pamata prioritāti. Kā vēl vienu panākumu atslēgu „Interbrand” atzīmē arī pasaulē pirmā sērijveidā izlaistā hibrīdautomobiļa „Toyota Prius” modeļu saimes konsekventu modernizāciju un paplašināšanu jau 15 gadu garumā.

2012.gada aprīļa beigās „Toyota” hibrīda automobiļu pārdošanas apjoms visā pasaulē pārsniedza jau 4 miljonus eksemplāru, no tiem aptuveni 430 000 ir pārdoti Eiropā. „Toyota Europe” 2012.gadā plāno palielināt „Toyota” un „Lexus” pilna hibrīda automobiļu pārdošanas īpatsvaru no pašreizējiem 10% līdz 14% no kopējā saražoto automobiļu apjoma.

Toyota Prius+

Sākot ar šo gadu, pircējiem pieejamo „Toyota Prius” saimi Eiropā līdztekus klasiskajam „Toyota Prius”, papildina arī septiņvietīgais minivens „Toyota Prius+”, kā arī no 220V elektrotīkla uzlādējamais hibrīds „Toyota Prius Plug-In”, tādējādi „Prius” videi draudzīgās priekšrocības ļaujot pielāgot plašākam klientu lokam. Jāpiebilst, ka „zaļā revolūcija” ir sasniegusi arī Eiropas automobiļu klasifikācijas  B segmentu, ko tagad pārstāv Eiropā ražotais „Toyota Yaris Hybrid”.

“Toyota” uzsver, ka turpinot veidod ceļu uz vispilnīgāko ekoloģisko automobili, „Toyota” ievēro vispusīgu pieeju ilgtspējīgas darbības jomā, tādējādi tiecoties samazināt oglekļa izmešus ne tikai pēcpārdošanas ciklā, bet arī visā ražošanas procesā. Uzņēmums rūpējas arī par dabas resursu saudzēšanu, atkāroti izmantojot un pārstrādājot materiālus, kas nākuši no veco spēkratu utilizācijas.

„AutoMedia.lv” piebilst, ka zaļo zīmolu vadošajā desmitniekā „Interbrand” ierindo arī citus autoražotājus. Tā trešajā vietā ir Japānas uzņēmums „Honda” (+ 4 vietas rangā salīdzinājumā ar 2011.gada ziņojumu) , bet ceturtajā Eiropas lielākais autoražotājs „Volkswagen” (+ 2 vietas). Desmitnieku noslēdz vācu premuim autoražotājs „BMW” (+ 2 vietas).

Zaļāko zīmolu vadošajā desmitniekā iekļauti vēl arī šādi pasaulē labi pazīstami citu nozaru uzņēmumi – ASV kosmētikas un higiēnas preču ražotājs „Johnson&Johnson” (2.vieta); ASV informācijas tehnoloģiju, programmatūras un biroju tehnikas ražotājs „Hewlett-Packard” (5.vieta); Japānas mašīnbūves un sadzīves tehnikas ražotājs „Panasonic” (6.vieta); ASV korporācija „Dell” (7.vieta) – viens no vadošajiem kompjūtertehnikas ražotājiem; transnacionālais gigants „Siemens” (8.vieta) – darbojas dažādās sfērās, tai skaitā elektronikas, sakaru, enerģētikas, transporta jomā un franču kompānija „Danone”, kas specializējusies pārtikas preču ražošanā.

„AutoMedia.lv” atzīmē, ka nesen par  pasaules vērtīgāko zīmolu atzītā „Apple”, zaļo zīmolu sarakstā ieņēmusi tikai 13.vietu.