Šonedēļ „Jaguar” un „Land Rover” oficiālais pārstāvis Latvijā, uzņēmums „BM Auto” rīko „Jaguar&Land Rover dienas”.
Šī pasākumā laikā paredzēts gan teorētiski, gan praktiski iepazīstināt esošos un potenciālos klientus ar abu zīmolu aktuālākajiem un jaunākajiem modeļiem, kā arī prezentēt sevišķi vilinošus piedāvājumus mazlietotiem automobiļiem.
Britu zīmolu tematisko nedēļu ievadīja speciāls mediju pasākums – kolektīvs testa izbraukums 150 km garumā pa Kurzemes puses ceļiem. Kopā ar citiem kolēģiem arī „AutoMedia.lv” bija iespēja gūt pirmos – būsim godīgi – pagaidām ļoti virspusējus iespaidus par „Jaguar” un „Land Rover” jaunumiem.
Galvenais un gaidītākais „Jaguar” šā gada jaunums – sportiskais „F-Type” – vēl gan ir tikai ceļā uz Latviju.
„BM Auto” pārstāvji solīja, ka tam tiks veltīts speciāls prezentācijas pasākums. Taču arī bez tā bija par ko parunāt, ko aptaustīt un mazliet pamēģināt.
Pirmkārt, beidzot mūsu tirgū ir ieradies utilitārākais no „Jaguar” modeļiem – universāls „XF SportBrake”. Komplektā ar ekonomisku 2,2 i4 TD dīzeļdzinēju tā cenas pozicionējums izskatās ļoti pievilcīgi uz citu „premium” sāncenšu, piemēram, „Audi A4 Avant” vai „Mercedes-Benz” E klases „T-Model” fona.
Otrkārt, britu ražotāja dzinēju paletē līdztekus pieclitrīgajam „V8 Supercharged” ar 510 ZS tagad piedāvājumā ir parādījies vēl viens augsti efektīvs, ar divām turbīnām aprīkots benzīna motors – 3,0 l „V6 Supercharged”, kas attīsta līdz 340 ZS jaudu. Kā liecina ražotāja publicētā tehniskā informācija, tā vidējais degvielas patēriņš ir 9,6 l/100 km, bet CO2 emisija – 224 g/km. Šāds spēka agregāts tiek piedāvāts gan „XF”, gan arī „XJ” aprīkojumā.
Treškārt, mums bija iespēja apskatīt, aptaustīt un nelielā ceļa nogrieznī novērtēt arī darbībā modernizēto „Land Rover Freelander 2”. Tam veikts nudien nopietns „feislifts”, kā rezultātā automobilim piešķirts vairāk hroma spozmes un izsmalcinātības ar nepārprotamu mērķi padarīt to vizuāli līdzīgu „bagātajam brālim” „Range Rover Sport”. Taču tehniski un attiecīgi arī braukšanas īpašībās, cik nu dažos desmitos pie „Freelander” stūres pavadītos kilometros var novērtēt, uzfrišinātais britu parketnieks nav mainījies.
Ceturtkārt, bija iespēja arī atsvaidzināt klasiska apvidus automobiļa vadīšanas sajūtas pie pēdējās versijas „Land Rover Defender” stūres. Eiropā šādu apvidus tipa automobili vairs piedāvā vien “Land Rover” – par komfortu te runāt grūti, toties bezceļu spējas ir grūti pārvērtējamas.