Visu laiku ātrākās „Škoda Octavia” priekškars ir kritis – jaunās paaudzes „Škoda Octavia RS” savu pasaules pirmizrādi piedzīvos Gudvudas ātruma festivālā 10. jūlijā, bet ar pirmajiem attēliem iespējams iepazīties jau šobrīd.
Trešās paaudzes „Octavia RS” un „Octavia Combi RS” piedāvā tās pašas priekšrocības, ko jaunā „Škoda Octavia” – augstākā līmeņa funkcionalitāti, izcilu ietilpību, augstāko drošības līmeni, modernākās drošības un komforta palīgsistēmas, kā arī teicamu cenas un kvalitātes attiecību. Un pats par sevi saprotams, ka RS nozīmē jaudīgus dzinējus.
Pirmās „Škoda Octavia RS” automašīnas Latvijas pasūtītājus un Škoda autosalonus sasniegs jau šī gada augusta vidū.
„Octavia RS” tiks piedāvāta ar diviem jauniem dzinējiem – 2,0 litru, 220 ZS benzīna turbodzinēju vai 2,0 litru, 184 ZS turbodīzeli. Benzīna TSI dzinējs kombinācijā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu „Octavia RS” ļauj līdz ātrumam 100 km/h ieskrieties nieka 6,8 sekundēs un sasniegt 248 km/h lielu maksimālo ātrumu, kas ir par 6 km/h vairāk kā spēja iepriekšējās paaudzes „Octavia RS”. Ar dīzeļdzinēju un manuālo pārnesumkārbu „Octavia RS” sprintu līdz 100 km/h spēj veikt 8,1 sekundē un tās maksimālais ātrums ir 232 km/h.
Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzi, jaunās paaudzes „Octavia RS” dzinēji ir jaudīgāki un tajā pašā laikā par 19% ekonomiskāki, teikts ražotāja pārstāvju paziņojumā Standarta komplektācijā ir iekļauta Start-Stop un bremžu spēka reģenerācijas sistēmas. Bez tam abus dzinējus būs iespējams komplektēt arī ar sešu pakāpju DSG divu sajūgu automātiskajām pārnesumkārbām.
Pašsaprotami, ka „Škoda Octavia RS” ir aprīkota ar mūsdienīgu sporta balstiekārtu. Salīdzinot ar standarta „Octavia”, RS ir zemāka par 12 mm (Octavia Combi RS – 13 mm). Automašīnas aizmugurē ir izmantots pilnīgi jauna daudzsviru balstiekārta. Vadāmību uzlabo arī progresīvā, elektromehāniskā stūres iekārta, kas vadītājam ļauj ar mazāku piepūli veikt asus līkumus. Automašīnas saķeri un vadāmību līkumos, maksimāli samazinot nepietiekamas pagriežamības efektu, uzlabo elektroniskā diferenciāļa bloķēšanas sistēma XDS, kas ir integrēta elektroniskajā stabilitātes kontrolē ESC.
Priekšpuses dizainā dominē radiatora reste ar RS emblēmu, izteiksmīgas gaisa ieplūdes ar šūnveida restēm, RS stila priekšējais bamperis, miglas lukturi, kā arī biksenona priekšējie lukturi, kuros iestrādātas LED dienasgaismas. Automašīnas aizmuguri izceļ tumšs difuzors ar atstarojošu joslu visas automašīnas platumā un divi trapeces formas izpūtēji. Aizmugurējos lukturos LED diožu rindas ir izkārtotas „Škoda” tipiskajā “C” burta formā. Īpaši sportisku niansi piešķir aizmugurējais spoileris, kas Combi RS versijai ir izveidots kā jumta spoileris.
Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes RS, jaunais auto ir par vairāk kā 8 cm garāks un par 4,5 cm platāks. Savukārt riteņu garenbāze ir garāka par 10,2 cm, kas ir ļāvis samazināt riteņu pārkares un kopējo automašīnas veidolu padarīt vēl sportiskāku. Standarta komplektācijā RS ir aprīkota ar 17 collu lietajiem diskiem un 225/45 R17 riepām, taču tiks piedāvāti arī 18 un 19 collu vieglmetāla diski.