Ir jau pierasts, ka “Ford Focus” modelis nāk arī ar speciālām sportiskām versijām, piemēram “Focus ST”. Cienītājiem ST reizē kalpo kā ikdienas auto, taču spēj sniegt arī neikdienišķu dinamikas un jaudas baudu. Tādēļ “Ford” priekš jaunās paaudzes ST ir speciāli izstrādājis skaņas izolāciju, kas samazina trokšņa līmeni un paaugstina komfortu salonā, kā arī radījis skaņas rezonatora ierīci “Sound Symposer”, kas pastiprina motora skaņu salonā un ļauj izbaudīt īsti sportisku rūkoņu brīžos, kad tas nepieciešams.
“Focus ST” automašīnām paredzētais “Ford” elektroniskais “Sound Symposer” rada sportiskāku rūkoņu, kas var kļūt divreiz skaļāka, spēcīgāk nospiežot gāzes pedāli, vai arī būt klusa pie mērena paātrinājuma.
Jaunais “Focus ST” pārdošanā Eiropā tagad pieejams gan kā 5 durvju hečbeks, gan arī universāls.
“Spiežot gāzes pedāli, “Focus ST” vadītāji vēlas dzirdēt motora īstu dūkoņu,” saka “Ford of Europe” automobiļu skaņas kvalitātes eksperts Bjorns Botčers (Bjoern Boettcher). “Mūsu automašīnas ir konstruētas tā, lai salonā būtu kluss, līdz ar to mums ir jāizmanto daži triki, lai dotu aizrautīgiem braucējiem viņu kāroto skaņu. Un te talkā nāk “Sound Symposer” sistēma.”
“Sound Symposer” pastiprina motora radīto skaņu un izplata to uz vadības paneli, kur tā ir viegli sadzirdama vadītājam. Pat autosportisti sacensību laikā atzinīgi novērtē skaņas izolācijas uzlabojumus, taču, piemēram, finiša taisnē nav nekā tīkamāka par sulīgu motora rūkoņu, kāda ir arī “Focus ST”,” dalās profesionālais autosacīkšu braucējs Toms Čiltons (Tom Chilton), kurš Pasaules autosacīkšu čempionātā brauc ar “Ford Focus EcoBoost”.
Speciāli jaunajam 250 Zs 2.0 litru “EcoBoost Focus ST” izstrādātā sistēma pie liela paātrinājuma liek atvērties elektroniskās vadības vārstam, kas palielina trokšņa līmeni salonā līdz pat divām reizēm. Brīžos, kad vadītājs vēlas baudīt mierīgāku atmosfēru ar mazāku paātrinājumu, vārsts paliek aizvērts.
“Ja izņemsiet skaņas rezonatoru, motora trokšņa līmenis salonā pie paātrinājuma būs tuvu nullei – tas ir tieši tik efektīvs. Īstās skaņas iegūšana sportikai automašīnai ir zināmā mērā nepārtraukts izmēģinājumu un detalizētas izpētes process. Kad skaņas laboratorijā tika atrasta pareizā “Symposer” pozīcija, mēs to izmēģinājām uz ceļa un turpinājām pilnveidot tik ilgi, kamēr atradām ideālo kombināciju,” stāsta B.Botčers. “Gala variants perfekti atbilst ST būtībai – pietiekami kluss ikdienas braukšanai, taču gana skaļš asāku izjūtu cienītājiem.”