Čehu autoražotājs „Škoda” kliedējis noslēpumainības miglu, nododot atklātībai pirmo informāciju un attēlus ar trešās paaudzes „Octavia”.
Droši vien vai katrs auto ražotājs gribētu savu jauno modeli padarīt par etalonu, kam censtos līdzināties konkurenti (tomēr tikai retajam kas tāds ir pa spēkam). Arī „Škoda” pauž šādas ambīcijas, uzsverot, ka jaunais „Octavia” hečbeks izcelsies ne tikai ar jaunu un lakonisku dizainu, bet arī ar iespaidīgu salona plašumu, augstu funkcionalitāti, inovatīvām komforta un drošības sistēmām un veselu virkni „Simply Clever” risinājumu. Un, protams, ļoti pievilcīgu cenas un kvalitātes proporciju.
Ražotāja dati liecina, ka trešās paaudzes „Octavia” ir krietni pāraugusi savu priekšteci visos gabarītos (bāzes garums +108 mm, virsbūves garums +90 mm, platums +45 mm). Tomēr vienlaikus, pateicoties moderniem konstruktīviem risinājumiem un plašākai augstizturīga tērauda, kā arī alumīnija sakausējuma komponentu izmantošanai, jaunais modelis ir par 102 kg vieglāks.
Lielāka virsbūve ļāvusi veidot arī ievērojami plašāku auto salonu. Tostarp
tiek uzsvērts, ka pasažieru telpas kopējais garums – 1782 mm un griestu augstums otrajā sēdekļu rindā – 980 mm ir absolūti labākie rādītāji šajā klasē.
Arī bagāžnieka apjoma ziņā – tas pieaudzis par 30 litriem, sasniedzot 590 l – „Octavia” ir rekordista godā.
Sākotnēji „Škoda” dzinēju paletē būs četri benzīna turbo dzinēji un vēl otrtik turbodīzeļu, tostarp videi draudzīgais 1,6 l/110 ZS „GreenLine” dīzeļdzinējs, kura vidējais degvielas patēriņš būs 3,4 l/100 km, bet CO2 koncentrācija atgāzēs – 89 g/km. Bāzes komplektā paredzēta sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba, bet piedāvājumā būs arī robotizētā divsajūgu transmisija (DSG).
Oficiālā „Škoda Octavia” pirmizrāde paredzēta martā Ženēvas autoizstādē, un tūdaļ pēc tās tiks uzsākta arī automobiļa tirdzniecība.