Koncernā „General Motors” ietilpstošais vācu autoražotājs „Adam Opel”, turpinot dzinēju klāsta atjaunošanu, ziņo par jauna Euro 6 atgāzu emisiju normām atbilstoša 1,6 litru CDTI ECOTEC četrcilindru turbodīzeļdzinēja izstrādi.
Jaunais 1,6 litru CDTI motors ar alumīnija bloku nomainīs tagadējo 1,7 litru agregātu, kā arī dažas mazāk jaudīgas 2,0 litru dīzeļmotoru versijas. Jāpiebilst, ka
tas ir pirmais „Opel” dīzeļdzinējs, kas atbilst Euro 6 emisiju normatīviem.
Ražotājs norāda, ka salīdzinājumā ar esošo 1,7 litru dīzeļdzinēju, jaunā samazināta darba tilpuma motora maksimālā jauda un griezes moments ir palielināts, sasniedzot attiecīgi 136 ZS un 320 Nm. Savukārt degvielas patēriņš, salīdzinot ar līdzvērtīgas jaudas 2,0 litru dīzeļdzinējiem, samazināts par 10 procentiem.
Šis dzinējs dažādās jaudas versijās būs pieejams vairākos modeļos, paziņojumā pauž „Opel”. Ražotājs gan pagaidām neizpauž, kuriem tieši modeļiem, taču droši, ka tas būs pieejams aktuālajai „Astra” saimei, jaunajam krosoveram “Mokka”, noteikti arī nākamgad gaidāmajai jaunajai „Corsa”, gan jau arī atsevišķām „Insignia” modifikācijām, iespējams arī LCV „Combo” un vēl kādam auto, piemēram mazajam “Adam”.
„Opel” uzsver, ka jaunais 1,6 litru CTDI agregāts un tā vadības bloks ir pilnībā izstrādāti paša uzņēmuma ietvaros , sadarbojoties inženieru komandai no Turīnas, Riselsheimas un ASV. Jaunā motora ražošana, sākot ar 2013.gada pavasari, notiks Ungārijas rūpnīcā, tajā pašā, kur jau top cits viens no jaunākajiem „Opel” motoriem – 1,6 litru SIDI ECOTEC benzīna agregāts.