Kā top falši degvielas ekonomijas rekordi

Šodien dažos ārzemju medijos parādījās ziņa (ko kāri paķēra un pārpublicēja arī portāls „Delfi”), ka „Toyota Prius” hibrīds uzstādījis ekonomiskas braukšanas rekordu Nirburgringas trasē.

Informācija ir sekojoša: britu žurnālists Džo Klifords ar japāņu automobili „Toyota Prius Plug-in” Vācijas leģendārās trases 20,8 km apli nobraucis ar vidējo degvielas patēriņu 0,4 l/100 km (kur ražotāja tehniskajos datos norādītais ir 2,1 l/100 km) Distanci viņš veicis 20 minūtēs un 59 sekundēs, tātad ar vidējo ātrumu 64 km/h.

Tā ir vistīrākā miglas pūšana neizglītotu ļautiņu acīs!

Patiesība ir tāda, ka „Toyota Prius Plug-in” elektriskajā režīmā spēj nobraukt aptuveni 20 km distanci. Proti, ja „leģendārā” trase būtu, piemēram, 17 km gara, tad Klifords varētu ziņot, ka ir to veicis vispār bez degvielas patēriņa. Taču šajā gadījumā droši vien kādu pusotru kilometru mašīnai nācās braukt ar iekšdedzes dzinēju.

Apaļos skaitļos rēķinot, uzrādītais degvielas patēriņa „rekords” nozīmē, ka teorētiski 20 km tika izlietos aptuveni 0,08 l benzīna. Savukārt, ja pieņemam, ka šis daudzums faktiski tika nosvilināts divos kilometros, „Prius” iekšdedzes dzinējs trasē ir darbojies ar degvielas patēriņu 4 l/100 km. Un šis skaitlis jau izskatās stipri ticamāks…