Kad ar GTI šķiet par maz… nāk “Golf R”

VW Golf R 2014

Daudzu puišeļu un pat lielu zēnu autopasaules sapnis bija, ir un gan jau arī turpmāk nereti būs „VW Golf GTI”. Taču tiem, kuriem ar GTI spējām šķiet tā kā par knapu, „Volkswagen” izdomāja vēl niknāku „Golf R”.

To nu nevar noliegt – pērn prezentētais septītās paaudzes „VW Golf” 2013.gadu zināmā mērā ir padarījis par Golf autogadu – iegūti Eiropas un Pasaules Gada auto tituli un gada pirmo sešu mēnešu laikā jau pieredzētas arī jaunā „Golf GTI”, „Golf GTD”, „Golf Estate” un „Golf TDI BlueMotion” debijas.

Tagad “Volkswagen” turpina „Golf” produktu kampaņu – jaunās, trešās paaudzes „Golf R” mašīna dienasgaismu ieraudzīs tuvojošajā Frankfurtes autošovā.

„Golf R” ir aprīkots ar 300 Zs TSI dzinēju (salīdzinājumam – GTI ir tikai 220 Zs), kas, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, ir par 30 Zs jaudīgāks un vienlaikus par līdz pat 18% efektīvāks degvielas patēriņa ziņā. Auto aprīkots arī ar 4MOTION  jaunākā versijas pilnpiedziņu, kur izmantots piektās paaudzes Haldex viskosajūgs.

„Golf R” ar manuālo pārnesumkārbu sasniedz 100 km/h jau pēc 5,1 sekundēm (iepriekšējais modelis – pēc 5,7 s). Ar automātisko dubulta sajūga DSG pārnesumkārbu sporta automobilis klasiskajā sprintā šo ātrumu sasniedz vēl ātrāk – 4,9 sekundēs. Automobiļa maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 250 km/h. Neskatoties uz automobiļa ārkārtīgi veiklo braukšanas sniegumu un par 30 Zs lielāko jaudu, Golf R degvielas patēriņš, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, ir samazināts no 8,5 līdz 7,1 l uz 100 km.

Spēcīgākā un degvielas patēriņa ziņā efektīvākā „Golf R” četru un divu durvju modeļu laišana apgrozība tirgū notiks šī gada ceturtajā ceturksnī.

 

Birkas: