Kāpēc krievi pērk ķīniešu automobiļus?

China_cars_1

Pētījumu aģentūra „Avtostat” ir apkopojusi faktorus, kuru dēļ ne mazums pircēju Krievijā izšķiras par ķīniešu ražoto automobiļu iegādi. Ar laiku šis jautājums varētu skart arī mūs…

„Avtostat” pētnieki aptaujājuši 137 auto tirgus ekspertus – uzņēmumu vadošos menedžerus, mārketinga un tirdzniecības speciālistus, neatkarīgos ekspertus un biznesa konsultantus – un, izmantojot speciālu metodiku, apkopojuši viņu sniegtos vērtējumus.

Kā uzskata nozares speciālisti,

ķīniešu spēkratu galvenais panākumu faktors ir cena.

Tā pēc piecu baļļu skalas novērtēta ar 4,75 ballēm. Otrajā vietā izvirzījusies ķīniešu izstrādājumu kvalitātes strauja uzlabošanās – 4,23 balles. Turpmākajās vietās seko atraktīvs dizains (3,78), bagātīgas bāzes komplektācijas (3,67) un dīleru tīklu strauja attīstība un to darba efektivitātes uzlabošanās (3,56).

Taču vienlaikus ir arī dažādi argumenti, kas cilvēkus attur no ķīniešu automobiļu iegādes. Visbiežāk tie ir iesīkstējuši stereotipi par Ķīnā ražoto preču zemo kvalitāti (4,26), problēmām ar rezerves daļu piegādi (4,18), tehniskās apkopes zemo līmeni (4,12), neattīstītu dīleru tīklu (4,10) u.tml.

Toties par Ķīnas kompāniju ražoto automobiļu perspektīvām Krievijas tirgū ekspertiem nav vienota viedokļa. Daļa no viņiem uzskata, ka to tirgus daļa strauji palielināsies, 2015. gadā sasniedzot 10%, bet 2016. gadā – 12,5%. Turpretim otra puse speciālistu ir pārliecināti, ka sarežģītajā politiski ekonomiskajā situācijā šis lēto automobiļu segments būtiski samazināsies un līdz ar to samazināsies arī pieprasījums pēc ķīniešu automobiļiem, 2016. gadā sarūkot līdz visai niecīgiem 1,9%.