Karā vajadzīgi ieroči, nevis automašīnas

ford-assembly-brazil

Sakarā ar karadarbību Austrumukrainā un Krimā, un ar to saistītajām rietumvalstu ekonomiskajām sankcijām Krieviju skārusi iespaidīga inflācija, kas cita starpā izraisījusi arī krīzi autotirgū.

Jārēķinās, ka bravūrīga ģeogrāfisko robežu paplašināšana ir saistīta ar zināmām blaknēm, kas skar valsts ekonomiku un sociālo sfēru. Bagātās „žurkas” dziļāk noglabā savus krājumus, bet vienkāršo darbaļaužu pieticīgie uzkrājumi ievērojamas rubļa devalvācijas apstākļos ātri dilst un līdz ar to samazinās pirktspēja. Jaunu automobiļu iegāde ir zināms luksuss, no kura šādos apstākļos daudzi ir spiesti atteikties. Līdz ar to

grūti laiki pienākuši arī Krievijā strādājošajiem autoražotājiem.

Praktiski visi ziņo par nepieciešamību lielākā vai mazākā mērā piebremzēt savu biznesu.

Piemēram, „Ford” tirdzniecība Krievijā 2014. gada pirmajos mēnešos samazinājusies jau par 21%, bet pieprasījums pēc populārākā modeļa „Focus” – par 41%. Šī dramatiskā pieprasījuma krituma dēļ uzņēmums „Ford Sollers” gatavojas uz diviem mēnešiem apturēt Ļeņingradas apgabalā esošās Vsevolžskas rūpnīcas darbu. Bet pēc tam (plānots, ka jūnija vidū) visas „Ford” ražotnes Krievijā atsāks strādāt vairs tikai vienā maiņā, nevis divās kā līdz šim. Atgādināsim, ka pērn septembrī „Ford Sollers” uz 20 dienām bija apturējis ražošanu un pārgāja no trīs maiņu darba uz divām maiņām, kā rezultātā darbu zaudēja 400 strādājošie. (Varbūt viņi papildināja Krievijas bruņoto spēku rindas?) Tagad bezdarbnieku rindas papildinās vēl 700.

Tāpat automobiļu izlaidi samazina arī citi Krievijas ražotāji. Epizodiski par ražošanas apturēšanu ziņo „AvtoVAZ”. Nākamā plānota no 17. līdz 30. aprīlim. „Nissan” rūpnīca Sanktpēterburgā no 1. aprīļa pārgājusi no trijām maiņām uz divu maiņu darbu. „Volkswagen” savā Krievijas filiālē ir ieplānojuši 10% ražošanas samazinājumu. „UAZ” kopš februāra strādā divas maiņas dienā, piecas dienas nedēļā.

Karš prasa zināmus upurus…