„Kia” iepazīstina ar savu nākotnes hibrīda sistēmas redzējumu

Kia_Mild hybrid technology

Ženēvas izstādes ietvaros korejiešu ražotājs „Kia” prezentējis jaunu hibrīddzinēja konceptu.

Šo hibrīdsistēmu izstrādājis „Kia” Eiropas pētniecības un attīstības centrs. Tā sastāv no 48 V svina-oglekļa akumulatoru baterijas un neliela elektromotora/ģeneratora. Izstrādnes autori uzsver, ka izvēlējušies svina-oglekļa akumulatorus, jo

tiem atšķirībā no litija-jonu akumulatoriem nav nepieciešama jaudīga dzesēšanas sistēma,

tie ir vieglāk pārstrādājami dzīves cikla beigās, turklāt tie spēj efektīvāk darboties pie pazeminātas temperatūras apstākļos.

„Kia” hibrīdsistēma paredz, ka pie maziem un vidējiem ātrumiem iespējams braukt 100% elektriskajā režīmā. Proti, pilsētas satiksmē automobilis pārvietosies nulles izmešu režīmā. Palēninājumā laikā baterijas uzlāde notiek neatkarīgi no kustības ātruma.

Izstrādājot jauno dzinēja tehnoloģiju, inženieri līdztekus elektromotoram paredzējuši iespēju uzstādīt arī elektrisko turbokompresoru. Tas nodrošina dzinējam papildu jaudu un griezes momentu. „Kia” inženieru mērķis ir panākt jaudas pieaugumu par 20% un samazināt CO2 emisiju par 15%. Turklāt šī hibrīdsistēma ļaus automobiļu dizaineriem samazināt akumulatoru un motoru izmērus.

Interesanti, ka jaunā hibrīdsistēma tiks veidota gan ar „Kia” dīzeļa, gan benzīna dzinējiem. Tā tiks ieviesta ražošanā trīs gadu laikā.

Birkas: