Ķīnieši aizvien vairāk pārņem Eiropas auto industriju

geely_production_1

„Jaguar” un „Land Rover” tehniskajā ziņā jau pa pusei ir ķīniešu automobiļi, bet ļoti drīz šai kosmopolītu saimei pievienosies arī „Volvo” un „PSA Peugeot Citoen”.

Kā vēsta populārais biznesa medijs „Automotive News”, „Volvo” kopīgi ar tā Ķīnas partneri „Geely” Gēteborgas tehniskajā centrā izstrādā jaunas paaudzes „CMA” (Compact Modular Architecture) modulāro platformu,

kas nākotnē tiks izmantota abu kompāniju ražotajiem C segmenta automobiļiem.

Kā pirmais uz jaunās platformas taps „Geely” krosovers, kas tiek solīts ierodamies tirgū jau 2016. gadā. Savukārt „Volvo”, to izmantojot, darina nākamās paaudzes „V40” – tas gaidāms 2018. gadā –, kam sekos „S40”, „C40” un „XC40” (pieminētā „Geely” krosovera brālītis). Šobrīd pieejamā informācija liecina, ka šie modeļi tiks ražoti „Volvo” filiālē Ģentē, Beļģijā.

Savukārt „PSA Peugeot Citroen” kopīgi ar ķīniešu partneri „Dongfeng” (tam pieder 14% franču koncerna akciju) veidotā modulārā platforma tiek apzīmēta kā „CMP” (Common Modular Platform). Kamēr francūži to paredzējuši izmantot nākamās paaudzes B+ segmenta modeļiem („Citroen C3” un „DS3”, „Peugeot 208”), „Dongfeng” tā kalpos par pamatu kādam desmitam C un C+ klases auto modeļu.

Kā pirmais 2018. gadā topošo franču-ķīniešu platformu iegūs „Citroen DS” saimes kompaktkrosovers.

Ķīniešu partneris šajā projektā apņēmies investēt 200 miljonus eiro. Franču koncerna līdzfinansējums būs aptuveni pusotru reizi lielāks, taču „PSA” par to cer iegūt lētu komplektējošo daļu piegādes līgumus ar „Dongfeng” partneriem. Starp citu, nav izslēgts, ka daļu „PSA” modeļu montāžas nākotnē varētu pārcelt uz kopuzņēmuma „Dongfeng Peugeot Citroen” (DPCA) rūpnīcām Ķīnā.