Ceturtais lielākais Ķīnas autoražotājs „Beijing Automotive” (BAIC) gatavojas uzsākt nopietnu Eiropas tirgus apgūšanas ofensīvu.
Kā paziņojis „BAIC” direktoru padomes priekšsēdētājs Czju Heijs, kompānijas galvenā prioritāte ir starptautisko tirgu apgūšana, tostarp Eiropas „ofensīvas” ietvaros paredzēta trīs Eiropas autoražotāju iegāde. Runa esot par vidēja izmēra kompānijām ar labu prestižu.
„Mēs vēlamies izmantot esošās ražošanas platības, funkcionējošu piegādes partneru tīklu, loģistikas ķēdes un dīleru centrus,” kareivīgi paziņoja ķīniešu kompānijas prezidents.
Tiesa, kuri tieši ražotāji ir noskatīti, Heijs nav atklājis.
Nav šaubu, ka „BAIC” ir pietiekami līdzekļu, lai veiktu tik vērienīgus pirkumus. 2012. gadā kompānija realizēja 1,7 miljonus automašīnu, ieskaitot pēc licences izgatavotos „Hyundai” un „Mercedes-Benz”, un guva visai iespaidīgu peļņu 2,7 miljardu apmērā. Uzņēmumam ir arī zināma pieredze rietumu tehnoloģiju apgūšanā – neraugoties uz „General Motors” pretošanos, 2008. gadā „BAIC” izdevās iegādāties daļu „SAAB” un šobrīd Ķīnā tiek ražoti „Saab 9-3” un „9-5” (ar citiem modeļu nosaukumiem).
Par spīti lielajām ambīcijām pagaidām Eiropas tirgus ķīniešiem izrādījies neieņemams cietoksnis. Palūkosim, vai „BAIC” izdosies ieņemt vismaz pirmo bastionu?