Jau iepriekš bija izskanējusi informācija, ka zviedru kompānija „Koenigsegg” gatavojas Ženēvā prezentēt kupeju „One:1”, kas pretendē kļūt par pasaules ātrāko uz koplietošanas ceļiem izmantojamo automobili.
Pats ražotājs savu lolojumu lepni dēvē par „megaauto”, jo tā pieclitrīgā V8 dzinēja jauda sasniedz magavatu, t.i., 1000 kW jeb 1341 ZS. Interesanti, ka dzinējs spēj darboties gan ar parastu, gan sacīkšu benzīnu, kā arī ar E85 bioetanolu.
Automobiļa pašmasa ir 1341 kg, proti, tā jaudas un masas attiecība ir 1:1. No tā arī cēlies modeļa nosaukums „One:1”.
Ražotāja pārstāvji apgalvo, ka „Koenigsegg” superrodsters no vietas līdz 400 km/h robežai spēj „aizlēkt” 20 sekundēs, bet, lai pēc tam atkal apstātos, „One:1” ir nepieciešamas tikai 10 sekundes.
Tiesa, pagaidām nav pieteicies neviens, kurš būtu to redzējis braucam ar ātrumu 400 km/h…
Lai varētu realizēt galvu reibinošo dinamiku, zviedru automobilis aprīkots ar aktīvo balstiekārtu, karbona atsperēm, oglekļa šķiedras riteņu diskiem (priekšā – 19”, bet aizmugurē – 20”), speciālām „Michelin Cup” riepām, kas spēj izturēt ātrumu līdz 440 km/h, kā arī augsti efektīvu bremžu sistēmu, kurā izmantoti oglekļa-keramiskie diski un sešu cilindru bremžu mehānismi.
Aerodinamiskajā aprīkojumā ietilpst divi neatkarīgi regulējami aktīvie priekšējā spoilera elementi un aizmugurējais antispārns, kas spēj darboties arī kā gaisa bremze. Kā liecina ražotāja informācija, visa aizmugurējā antispārna konstrukcija, ieskaitot tā darbināšanai nepieciešamos hidrauliskos mehānismus, sver tikai sešus kilogramus, taču viss aerodinamiskais aprīkojums nodrošina 600 kg papildu piespiedējspēku. Bet mašīnas laterālās pārslodzes līkumos var sasniegt 2g (divkāršu gravitācijas spēku).
„Automedia.lv” iepriekš jau ziņoja, ka „Koenigsegg” plāno izgatavot tikai sešus „One:1” modeļa eksemplārus. Automobiļa bāzes komplektācijas cena ir 1,6 miljoni eiro. Un, lai gan zviedru „megaauto” pirmizrāde paredzēta vēl tikai pēc pāris dienām, visiem sešiem jau ir pieteikušies pircēji.