Vikne autoražotāju jau paspējuši publicēt ziņas par 2012.gadā sasniegtiem jauniem pārdošanas rekordiem, lai gan Eiropas lielākajos tirgos ar retiem izņēmumiem 2012.gadā novērojams jaunu vieglo automobiļu pārdošanas kritums attiecībā pret 2011.gadu. Autoražotājus glābj pieprasījuma pēc jauniem automobiļiem atjaunošanās ASV un pēdējos gados dinamiski augošais Ķīnas tirgus. Taču arī Krievija ir ļoti nozīmīgs noieta tirgus, kas pērn pieaudzis par 10,2%
Pēc Krievijas Federācijas aģentūras „Автостат” apkopotajiem datiem Krievijā 2012.gadā reģistrēti 2 760 327 jauni vieglie automobiļi (neskaitot vieglo komerctransportu LCV).
Pats pirktākais zīmols Krievijā joprojām pārliecinoši ir „Lada” – šīs markas automašīnas 2012.gadā izpirktas 520 513 eksemplāros. Lai arī iznāk, ka pērn gandrīz ik nodzīvotajā minūtē Krievijā kāds nopircis „Lada” mašīnu, pašmāju lielražotāja
„АвтоВАЗ”, ko savā kontrolē pārņēmis „Renault”, tirgus daļa aizvadītajā gadā samazinājusies par vērā ņemamiem 12,8% un ir nokritusies jau zem kopējā tirgus piektdaļas – 18,9% .
Pārējie krievu autobūves zīmoli pārdotāko skaitā nav redzami, bet starp ārzemju zīmoliem jeb среди иномарок, kā saka Krievijā, līderis ir amerikāņu koncernam „General Motors” piederošais „Chevrolet” ar 206 428 (+18,7%) reģistrētiem automobiļiem. Jāpiebilst gan, ka lauvastiesa no Krievijā pārdotajiem „Chevy” tik un tā ir ražoti Krievijā. Piemēram, pēdējās paaudzes apvidnieks „Niva” arī tiek ražots un tirgots kā „Chevrolet” uzņēmumā „GM AvtoVAZ”.
Trešajā vietā ar 193 317 (+30%) reģistrētiem auto ir korejiešu „Kia”, kam seko „Renault” ar 182 160 (+18,9%) pircēju izvēli, bet pirktāko zīmolu piecinieku noslēdz „Hyundai” automobiļi, ko iegādājušies 181 390 (+13,9%) pircēji. Te gan jāpiebilst, ka bez jau pieminētā „Chevrolet” vēl veselai virknei tā saukto ārzemju ražotāju (Kia, Renault, Ford, Hyundai, BMW u.c.) Krievijā ir savas auto ražošanas rūpnīcas vai vismaz montāžas līnijas, kas 2012.gadā no konveieriem nolaida ap 1,3 miljoniem spēkratu.
Vēl Krievijā pieprasītāko vieglo automobiļu zīmolu pirmajā desmitniekā pēc 2012.gada pārdošanas rerultātiem iekļuva „Volkswagen” (168 059, +39,2%), „Toyota” (160 429, +27,9%), „Nissan” (154 712, +13%), „Ford” (117 200, +4,1%) и „Škoda” (97 064, +33,2%).