Krievijas tirgū prezentēts „Datsun” budžeta sedans

Datsun-On-Do-4

Beidzot pirmo reālo produktu publikas vērtēšanai ir nodevis kompānijas „Nissan” paspārnē reanimētais „Datsun” zīmols – sedans ar dīvainu nosaukumu „on-Do” Krievijas tirgū startēs tajā pašā segmentā, kur pašmāju „Lada”.

„Šodien Krievijas tirgus mums ir piektais nozīmīgais pasaulē,” prezentācijas pasākumā uzsvēra „Renault-Nissan” alianses prezidents Karloss Gons. „Ar „Datsun” palīdzību mēs gribam nākamo triju gadu laikā trīskāršot šeit savu automobiļu tirdzniecību un divkārt palielināt savu tirgus daļu. Mēs sagaidām, ka „Datsun” zīmols sastādīs trešo daļu no kopējā pārdošanas apjoma.”

Modeļa nosaukumam oficiāls skaidrojums ir tāds, ka „Do” tulkojumā no japāņu valodas nozīmē „ceļš” vai „kustība”, savukārt „on” ir kā krievu vietniekvārds „viņš”, kas uzsver automobiļa rakstura vīrišķību.

Taču nav šaubu, ka daudz būtiskāk par nosaukumu „Datsun” sedana komerciālo veiksmi noteiks tā cena. Pagaidām ražotājs ir atklājis tik vien, ka automobiļa bāzes komplektācija maksās zem 400 tūkstošiem rubļu, t.i., pēc šā brīža kursa 8880 eiro. Krievu mediji jau noskaidrojuši, ka „on-Do” bāzes komplektā ietilps vadītāja drošības spilvens, ABS, priekšējo sēdekļu un spoguļu elektriskā apsilde – visnotaļ bagātīgi budžeta klases automobilim.

Kas attiecas uz tehnisko pusi, tad nav nekāds noslēpums, ka

„Datsun on-Do” ir veidots uz „Lada Kaļina” bāzes.

Faktiski tā virsbūve no bāzes modeļa atšķiras tikai ar citādu priekšas un aizmugures dizainu, jaunu salona iekārtojumu, uzlabotu skaņas izolāciju, palielinātu bagāžnieku, kā arī atšķirīgu piekares regulējumu un bremžu sistēmu.

datsun_on-do_img4

Ražotājs lepojas, ka „on-Do” ar savu 530 l bagāžnieka apjomu ir kļuvis par savas klases līderi. Tuvākajiem sāncenšiem – „Renault Logan” ir 510 l, bet „VW Polo” sedanam – 460 l.

Vēl viens krieviem nozīmīgs rādītājs ir klīrenss. Kā izrādās, nenoslogotam automobilim tas ir 185 mm – augstāks nekā vienai brangai daļai krosoveru –, bet ar pilnu slogojumu klīrenss pazeminās līdz 168 mm, kas arī nodrošina itin labu pārgājību lauku bezceļu apstākļos.

Spēka agregātu jomā „Datsun” nav tālu meklējuši. Zem sedana „on-Do” motora pārsega atrodas vecais labais un, kas nav mazsvarīgi, lētais „VAZ” 1,6 l benzīna motors ar astoņiem vārstiem, kas attīsta 87 ZS. Sākotnēji tas tiks komplektēts ar piecpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, taču kaut kad nekonkrētā nākotnē tiek solīta arī versija ar „automātu”.

Datsun-On-Do-3

Birkas: