2012.gadā Latvijā jaunu pasažieru automašīnu un vieglā komerctransporta (līdz 3,5t) pirmreizējo reģistrāciju skaits ir pieaudzis par +1% (12 901 automašīna), salīdzinot ar 2011.gadu (12 735). Savukārt Lietuvā jaunu auto tirdzniecības apjomi ir kritušies par -9% (13 768), bet Igaunijā pieauguši par +10% (19 452), salīdzinot ar 2011.gadu.
Latvijā vieglais komerctransports ir piedzīvojis pieprasījuma kāpumu par +27%, tikmēr vieglo pasažieru auto reģistrācijas kritušās par 3%, salīdzinot ar 2011. gadu. „Auto Asociācija” prognozē, ka arī 2013.gadā Latvijā jaunu auto pieprasījums būs bez būtiskām pieauguma pazīmēm, t.i., ap +5% robežās.
Uz ES tirgus fona (-7,6%), Latvijas rādītāji ir vērtējami kā pozitīvi.
„Pasažieru automobiļu tirdzniecība ir kritusies lielā emigrējušo ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju skaita dēļ, kā arī privātpersonu pirktspēja faktiski nav uzlabojusies no finanšu krīzes laikiem. Nozīmīgs faktors ir straujais reeksporta automobiļu kritums, 2012.gadā sastādot tikai 9% jeb 1 246 vienības, kas ir ievērojami mazāk kā 2011. gada 22% jeb 2 894 vienības”, 2012.gada tendences tirgū komentē „Auto Asociācijas” prezidents Andris Kulbergs.
Pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta korporatīvie vairumpirkumi 2012.gadā aizņēma 34% (4453 vienības) no kopējā realizēto transportlīdzekļu skaita. Lielākie pircēji bija „Valsts Meža dienests” (257), Valsts policija (249), „Latvijas Valsts Meži” (233), „Lattelekom” (100) un „Latvenergo” (88).
Izmantojot līzinga pakalpojumus, 2012. gadā iegādātas 6293 automašīnas jeb 48% no pārdoto auto kopskaita. Auto līzinga līderis aizvadītā gadā ar 31% (1937 auto) no visiem darījumiem bija SIA „Nordea Finance Latvia”, apsteidzot SIA „SEB Līzings” (20% jeb 1251) un SIA „SwedBank Līzings” (16% jeb 1004).
Privātpersonas ir iegādājušās 2582 automobiļus jeb kopumā 20% no visiem automobiļiem. 51% no privātpersonu automašīnām ir iegādātas, izmantojot līzinga finansējumu.
Visbiežāk pirktās vieglās pasažieru automašīnas bija „VW Golf” (404), „Nisan Juke” (377) un „Peugeot 5008” (338). Kompaktklase 2012.gadā aizņēma 20,5% lielu tirgus daļu, bet visas apvidus klases automašīnas kopā ņemot (mazā apvidus, apvidus, lielā apvidus) joprojām saglabā līderpozīcijas – 26,5% no visiem realizētajiem jaunajiem auto. Populārākās automašīnu krāsas – pelēka (33%), balta (22%) un melna (15%). Pārsvarā priekšroka tika dota automašīnām ar dīzeļa dzinēju (60%).