Jaunākā „Autoplius.lt” barometra pētījuma dati liecina, ka, salīdzinot ar Latviju un Lietuvu, Igaunijā ir augstākais automašīnu īpatsvars uz vienu iedzīvotāju.
„Ja Igaunijā vidēji viena automašīna ir uz diviem iedzīvotājiem, tad Latvijā – uz trim,” norāda Baltijas auto sludinājumu servisa Autoplius attīstības daļas vadītājs Viktors Daukšs.
Līdzīgu ainu rāda arī jauno automobiļu tirdzniecības dati. Ja Latvijā 2013.gada pirmajā ceturksnī tika iegādāts 2 800 jaunu automašīnu, kas ir par gandrīz 200 automašīnu mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika posmā, un Lietuvā vērojams līdzīgs kritums, tad Igaunijā šā gada sākumā nopirkts 5 400 jaunu automašīnu. Tā kopumā ir gandrīz puse no visām jaunajām automašīnām, kas šī gada pirmajos mēnešos iegādātas Baltijas valstīs.
Tiesa, neskatoties uz jaunu automobiļu iegādes tempu kritumu Latvijā, raksturojot lietoto automobiļu tirgu, dati liecina, ka Latvijā un Igaunijā autoparks ir kopumā jaunāks (attiecīgi vidējais ekspluatācijā esoša automobiļa vecums ir 13,5 un 13,3 gadi) nekā Lietuvā (vidēji 15 gadi).
Savukārt Baltijas autobraucēju gaumi, neskatoties uz iegādātā automobiļa vecumu, raksturo tas, kādas ir populārākās spēkratu markas. Kā liecina Autoplius.lt dati, Baltijas valstīs pieprasītākā automobiļu marka ir „Volkswagen” – pagājušajā gadā Lietuvā ievesti 10 500 šīs markas automobiļu, Igaunijā – 5000 un Latvijā – 4 400. Nākamā populārākā automobiļu marka ir „Audi”, un top 3 Latvijā un Lietuvā noslēdz „Opel”, bet Igaunijā – „Ford”.
Salīdzinot automašīnas Baltijas valstīs pēc dzinēja tipa, dati liecina, ka Lietuvā ir lielāks automašīnu īpatsvars, kuras tiek darbinātas ar dīzeļdegvielu (48,7%), bet mazāk – ar benzīnu (39,9%) (atlikušie 12% automašīnu ir ar gāzes dzinēju). Tikmēr Igaunijā benzīna dzinēju īpatsvars ir daudz augstāks – 66,6%. Uz Latvijas ceļiem ir tikai nedaudz vairāk nekā puse automašīnu ar benzīna dzinēju – 51,1%.