”Latvijas Gada auto 2014” titulu iegūst „Škoda Octavia” (+FOTO)

9-LGA 2014_Skoda Octavia

Sestdien, 7.decembrī Rīgā svinīgā ceremonijā, kas notika viesnīcā „Avalon Hotel”, par autoindustrijas jaunumu vietējā mēroga tradicionālā konkursa „Latvijas Gada auto 2014” uzvarētāju kļuva automobilis „Škoda Octavia”, kas žūrijas fināla balsojumā pārliecinoši apsteidza pārējos pretendentus.

Jaunās paaudzes „Octavia” žūrijas balsojums bija devis 188 balles, kas tuvākos konkurentus uz titulu – „Peugeot 308” un „Audi A3 Limousine” – ļāva apsteigt ļoti pārliecinoši, attiecīgi par 78 un 97 ballēm.

„Octavia” augsti novērtēta arī Igaunijā rīkotajā analogā konkursā „Eesti aasta auto 2014”,

,kur tikai par 9 ballēm piekāpusies uzvarētājam „VW Golf VII”. Pavisam drīz kļūs zināms arī Lietuvas konkursa favorīts.

Konkursa rīkotājs Māris Ozoliņš (no labās) un žūrijas priekšsēdis Atis Jansons

Konkursa rīkotājs Māris Ozoliņš (no labās) un žūrijas priekšsēdis Atis Jansons

Latvijā bez galvenās balvas, tika pasniegtas atzinības arī mūsu nacionālā konkursa papildnominācijās:

„Skaistākais auto 2014”: Žūrijas balsis saņēma pavisam deviņi konkursa pretendenti. Titulu ar 14 punktiem ieguva „Audi A3 Limousine”.

„Sportiskākais auto 2014”. Tuvu otrajai uzvarai šajā nominācijā bija „Audi” (9 balsis). Taču „Nissan Juke Nismo” ieguva 14 atbalstītājus.

„EKO auto 2014”. Visnotaļ pārliecinoši citus pretendentus ar 19 balsīm apsteidza hibrīds „Opel Ampera”, kas salīdzinoši prāvus attālumus var veikt tikai ar elektropiedziņu.

„Premium auto 2014”. Maģiskās komforta un pārticības segmentā trīs konkurenti. „Lexus IS” un „Jeep Grand Cherokee” ar 14 balsīm apsteidza „Audi A3” sedans jeb „Limousine”.

„Mazais auto 2014”. Trešā vieta – „Nissan Note” (5 punkti), otrā – „Opel Adam” (par punktu vairāk), bet pārliecinoši pirmā ar 18 balsīm no 28 „Renault Clio”.

Visbeidzot – Latvijā tik populārie apvidus tipa auto. Nu jau pārsvarā nosacīti apvidus, jo reti kurš no tiem pēdējo gadu izpildījumā paredzēts patiešām skarbiem bezceļu apstākļiem. Tomēr pilnpiedziņa, mazliet lielāki riteņi un klīrenss nereti noder jeb vienkārši vilina. Grupa, atbilstoši „Auto asociācijas” klasifikatoram, sadalīta „mazajos” (garums līdz 430 cm) un pārējos „apvidus” – lielākos un dārgākos.

„Mazais apvidus auto 2014”. Lielāko žūrijas atbalstu guva dvīņu modeļi „Opel Mokka/Chevrolet Trax”, „Fiat Panda” un „Suzuki SX-4”. Turklāt pirmie divi sākotnēji saņema vienādu atbalstu, bet atkārtotā balsojumā starp tiem uzvarēja „General Motors” duplets.

„Apvidus auto 2014”. Visu cieņu „Ford Kuga”, „Honda CR-V”, „Hyundai Santa Fe” un „Toyota RAV 4”, tomēr visi šie pretendenti kopā savāca tikai astoņas balsis. Tas tikpat, cik „Subaru Forester” viens pats. Taču uzvarētājs „Jeep Grand Cherokee” saņēma 13 balsis.

„Gada auto titulu godam nopelnījusi automašīna, kas pircēju spēj patīkami pārsteigt ar inovatīviem inženiertehniskajiem risinājumiem, nemazinot autobraucēja braukšanas komfortu un nesadārdzinot autobraukšanas prieku ikdienā. Gada auto ir jābūt apveltītam ar izcilību un saprātīgumu izmaksu ziņā,” konkursa rezultātus rezumē Latvijas autotirgotājus apvienojošās „Auto asociācijas” prezidentas Andris Kulbergs.