„Latvijas Gada auto” atkal uzņem apgriezienus

COTY_in_Latvia_2014

Sestdien, 7.decembrī kļūs zināmi tradicionālā Latvijas autotirgus jaunumu vērtēšanas konkursa „Latvijas Gada auto 2014” uzvarētājs un laureāti.  Finālistu astotnieks tika nosaukts jau aizvadītās nedēļas sākumā. Šogad mūsu nacionālajam konkursam varam atzīmēt arī tādu pusapaļu jubileju – aprit piecpadsmitā gadskārta. Turklāt konkursa norisēs jūtamas pozitīvas pārmaiņas.

Šogad konkursam tika pieteikti jau 28 automobiļi-pretendenti, kas pārstāv 19 autoražotāju zīmolus. Ja atmiņa neviļ, vismaz pēdējo piecu, ja ne vairāk, gadu rekords! Tātad – jaunais konkursa rīkotājs, kurš pie „Latvijas Gada auto” organizēšanas ķērās pērn, stūrē pareizā virzienā.

Kur augt vēl gan ir gana… Saprotams, ka ne katra zīmola pārstāvjiem ik gadu ir, ko konkursam pieteikt, taču, pat neskaitot tādus Latvijā oficiāli pārstāvētus „augsto plauktu” zīmolus kā piemēram „Bentley” un „Maserati”, par vairāk vai mazāk aktīviem uzstāmi virs 30. Tātad pārstāvēti tikai mazliet virs puses.

Pozitīvi, ka piedalās pārdošanas ziņā tirgus līderu Top 10 gandrīz pilnā sastāvā,

iztrūkst vien „Citroen”. Jocīgi, piemēram, ka „Renault” un „Dacia” dīleri izlikuši tikai „Renault”, bet „Dacia” klātbūni, šķiet, uzskatījuši par nesvarīgu. Bēdīgi, ka no tā saucamajiem premium zīmoliem vientuļi karogu pacēluši vien „Audi” un „Lexus”, bet visu pārējo pārstāvji atturas.

Arī konkursa žūrijas jautājumā, kas agrāk nereti raisījis ļoti pretrunīgas diskusijas, notikušās izmaiņas vērtējamas uz labu. Pirmkārt, tā kļuvusi kompaktāka (agrāko aptuveni 50 dažādas nodarbošanās vērtētāju vietā šogad bija tikai apaļi 30), kas noteikti atvieglo rīkotājam konkursa nosacījuma – katram žūrijas loceklim noteikti jāizmēģina visi auto – izpildi. Kā norādīts rīkotāja preses materiālos, uz pēdējo testa braucienu netika un tādēļ neizpildīja šo obligāto nosacījumu ilggadējs un neapšaubāmu autoritāti baudošais žūrijas biedrs Ivars Caune. Un mūsu rallija vecmeistars no tālākās balsošanas bez kādiem pārprastas pieklājības reveransiem ir izkritis. Tātad kārtība! Otrkārt,

žūrija, mūsuprāt, ir kļuvusi arī profesionālāka,

jo gadījuma cilvēku sarakstā vairs gandrīz nav. Tas savukārt nozīmē, ka šādas žūrijas lēmums sabiedrības acīs, visticamāk, gūs lielāku sapratni un respektu.

Svarīgi, ka „Latvijas Gada auto” beidzot ir kļuvis daudzmaz caurskatāmāks arī no malas. Ir sava interneta vietne, kur ikviens var sekot galvenajām aktualitātēm. Izlasīt konkursa Nolikumu, mazliet iepazīt žūriju, sekot konkursa gaitai. Arī ar masu informācijas līdzekļiem tiek strādāts nopietnāk un tas nes plašāku publicitāti.

Nacionālo īpatnību, ka mūsu konkursam ir ne tikai viens galvenais uzvarētājs, bet vēl arī papildu nominācijas (Gada apvidus auto, mazais auto, skaistākais u.c) uzskatām tikai par pozitīvu. Tas ne tikai papleš ikviena auto lietotāja un pircēja redzesloku, bet arī varbūt var kalpot kā papildu magnētiņš zīmolu pārstāvjiem, lai piedalītos aktīvāk.

Konkursa „Latvijas Gada auto 2014” astoņi finālisti alfabēta secībā:
Audi A3 Limousine
Honda CR-V
Mazda 6
Opel Ampera
Peugeot 308
Renault Clio
Škoda Octavia
Volkswagen Golf Variant

Pirmajā balsojuma kārtā finālistos pārliecinoši iekļuva septiņi pretendenti. Lai neietekmētu fināla rezultātus 7.decembrī, katra auto iegūto punktu skaitu pusfinālā rīkotājs nepublisko. Taču atklāj, ka astotnieka robeža bija 10 balsis, un uz tās satikās trīs pretendenti: „Nissan Note”, „Opel Mokka/Chevrolet Trax” un „Volkswagen Golf Variant”. Atkārtotā balsojumā astoto vietu finālā ieguva „Golf Variant”.

„Latvijas Gada auto 2014” pretendentu pilns saraksts:

Mazda 6, Ford Kuga, Honda CR-V, Renault Clio, Renault Captur, Nissan Note, Nissan Juke Nismo, Škoda Octavia, Toyota Auris, Toyota Auris Touring Sports, Toyota RAV4, Toyota Corolla, Fiat Panda 4×4, Peugeot 2008, Peugeot 308, Kia Pro Cee`d, Hyundai Santa Fe, Jeep Grand Cherokee, Chevrolet Trax, Opel Mokka, Opel Adam, Opel Ampera, Volkswagen Golf Variant, Volkswagen Jetta Hybrid, Audi A3 Limousine, Subaru Forester, Lexus IS un Suzuki SX4 S-Cross