Pēdējos gados daudzas autokompānijas uzsākušas spēkratu izlaidi Ķīnas teritorijā, kas ļauj ievērojami ietaupīt uz lētā darbaspēka un ievedmuitas rēķina, samazinot automašīnu gala cenu. Taču „Lexus” uzskata, ka zīmola prestižs ir svarīgāks…
Tieši tādēļ visi „leksusi” tiek ražoti Japānā, un Ķīnas tirgū tie ir ievērojami dārgāki par ķīniešu ražojuma vācu konkurentiem. Un šī iemesla dēļ „Lexus” tirdzniecības apjomi ir piecas sešas reizes mazāki nekā, piemēram, „Audi” vai „BMW”.
Taču, kā Pekinas autoizstādē medijiem uzsvēris „Lexus” vadītājs Fukuči Tokio, japāņu kompānijas galvenā prioritāte ir un paliek ražotās produkcijas kvalitāte. Lai tā neciestu (lētā darbaspēka nepietiekamās atbildības dēļ), ražotājs ir gatavs samierināties ar salīdzinoši zemiem pārdošanas rādītājiem.
„Kvalitāte ir tas, ko mūsu klienti visupirms sagaida no „Lexus”,” teic kompānijas boss. „Ja šajā ziņā kļūsim neuzticami, viņi var novērsties no mums.”
Savulaik „Lexus” apsvēra iespēju organizēt automašīnu ražošanu Ķīnā, taču tuvāk iepazinuši potenciālo darba vidi un darbinieku mentalitāti, viņi no šīs ieceres atteicās.
Citi japāņu premiālie zīmoli lielās peļņas vārdā ir gatavi nolikt malā savu principialitāti.
„Infiniti” pirmā ražotne Ķīnā sāks darbu šā gada nogalē, bet „Acura” ar ķīniešu partneru palīdzību sola sākt automobiļu izlaidi 2016. gadā. Tirgus eksperti lēš, ka 2020. gadā „premium” klases automobiļu tirdzniecība Ķīnā sasniegs 2,7 miljonu apjomu, šajā segmenta apsteidzot ASV.