Lietotu auto tirgus: Latvijā pērk jaunākas mašīnas nekā Lietuvā, taču vecākas kā Igaunijā

Pērn Latvijā galvenokārt ievestas automašīnas, kas ražotas pirms 6-10 gadiem, savukārt Lietuvā importēto automašīnu klāstā dominējuši 11-15 gadu veci transportalīdzekļi. Katrs piektais 2012.gadā Latvijā ievestais auto bijis ne vairāk kā piecus gadus vecs, savukārt Igaunijā šādas automašīnas importētas vēl biežāk un sastāda trešdaļu no visiem pērn ievestajiem transporta līdzekļiem.

Pēc Baltijas transporta sludinājumu portāla „Autoplius.lt” datiem,

2012. gadā Latvijā tika ievesti vairāk nekā 34 tūkstoši lietotu automašīnu,

kas ir par 500 transportlīdzekļiem vairāk nekā Igaunijā. Tai pašā laikā Lietuvā ievests daudzkārt lielāks lietoto spēkratu skaits – 143,9 tūkstoši.

„Pērn Lietuvā tika ievests četrreiz vairāk lietotu auto nekā Latvijā. Jāpiebilst gan, ka arvien vairāk Latvijas iedzīvotāji auto iegādes nolūkos dodas uz Lietuvu, jo piedāvājums tur ir daudz plašāks, bet cenas zemākas,” stāsta „Autoplius” Attīstības daļas vadītājs Viktors Daukšs.

„AutoMedia.lv” piebilst, ka Latvijā pērn tika pārdoti arī 10 665¹ jauni vieglie pasažieru auto, kas bija par 2,9% mazāk nekā gadu iepriekš. Lietuvā, kur ir aptuveni par 700 000 iedzīvotāju vairāk, tika pārdotas 12 170 jaunas mašīnas, taču tirgus kritums bija 8%. Baltijā jauno automašīnu pārdošanā kāpumu piedzīvoja vien Igaunija, kur pārdotas 17 267 mašīnas (+12,5%), un tas bija otrais lielākais pieaugums Eiropas Savienībā aiz Ungārijas (+17,6%).

„To, protams, ietekmē cilvēku finansiālais stāvoklis un dzīves līmenis. Latvijā tas ir zemāks nekā Igaunijā, taču augstāks nekā Lietuvā. Jauno automašīnu cenas visās Baltijas valstīs ir līdzīgas, tādēļ Igaunija ir neapšaubāms līderis to tirdzniecībā,” tā V.Daukšs.

Pēc „Autoplius” datiem pērn Latvijā uz vienu jaunu automobili tika importētas 2,64 lietotas automašīnas, Igaunijā šis rādītājs bija 1,5, bet Lietuvā – 10,45. Ņemot vērā elektroautomobiļu pārdošanas apjomus, par inovatīvāko Baltijas valsti automašīnu tirgū dēvējama Igaunija, kur 2012. gadā pārdoti 512 elektromobiļi. Latvijas uzņēmumi pērn iegādājušies vien sešus elektromobiļus, tomēr tādējādi apsteiguši Lietuvu, kur pagājušajā gadā nav iegādāta neviena  automašīna ar elektrisko dzinēju.

Tiesa, nopietnu triecienu Igaunijai, kas pretendē uz pasaules līdera lomu pēc elektromobiļu skaita uz 1000 iedzīvotājiem, var sagādāt Japānas ražotāja „Mitsubishi” lēmums. Ārvalstu mediji ziņo, ka „Mitsubishi Motors” nolēmis apturēt vairāk nekā 14 000 jaunākās paaudzes elektromobiļu „i-MiEV” ekspluatāciju to bremžu sistēmas defektu dēļ.

„Autoplius” eksperts piebilst, ka vāja interese Latvijā bijusi arī par lietotiem hibrīdauto, kuros kombinēts degvielas un elektrodzinējs, – pagājušajā gadā Latvijā importēts vien 81 «hibrīds». Šajā kategorijā līderpozīcijā ir lietuvieši, kuri importējuši gandrīz sešas reizes vairāk – 479 lietotus auto ar degvielas un elektriskajiem dzinējiem.

¹dati ACEA