„Mazda” atjauno rodsteru „MX-5”

Mazda-MX-5_Roadster_Coupe_2013_800x600_wallpaper_1d

Japāņu kompānija „Mazda” ziņo, ka gadu mijā Eiropā tiks laista pārdošanā visu laiku pasaulē vislabāk pārdotā rodstera „Mazda MX-5” atjaunota versija. Jaunā „MX-5” būšot braukšanas ziņā vēl aizraujošāks auto nekā jebkad agrāk, kā arī tam būs veiktas dizaina izmaiņas, kas rodstera izskatu padara agresīvāku. Uzlabojumi esot skāruši arī gājēju aizsardzību sadursmes gadījumā.

„Mazda” tehnoloģiju speciālisti modelim ar manuālo pārnesumkārbu esot pārprogrammējuši paātrinājuma vadību, kā arī optimizējuši vakuma bremžu pastiprinātāju, kas bremzēšanu padarot efektīgāku. Ņemot vērā priekšpiedziņas „MX-5” ideālo svara sadalījumu starp asīm (50:50), autovadītāji varēšot novērtēt, ka

popurākais rodsters pasaulē uz līkumainiem ceļiem, tagad priecēšot ar vēl azartiskāku sniegumu kā dinamikā, tā bremzēšanā.

Dizaina izmaiņas pakārtotas arī tam, lai „Mazda MX-5” būtu saudzīgāka, ja gadās sadursme ar gājēju. Jaunais motora pārsegs sadursmes gadījumā veidos tādu kā kapuci, kam jāmazina trieciena smagums, īpaši galvas traumu mazināšanai. Palielinātas esot arī deformācijas zonas, kas absorbē triecienu, ko izjūt mašīnā sēdošie. Tādējādi „Mazda MX-5” būšot gatava iekļauties stingrākos Eiropas Savienības gājēju drošības standartos.

„Mazda MX-5” tāpat kā iepriekš būs pieejams gan ar paceļamo cieto jumtu, gan klasisko mīksto jumta pārklāju. Jaunajai „MX-5” būs pieejami astoņi virbūves krāsojuma toņi, ieskaitot jauno „Dolphin Grey”.

Spēka agregātu ziņā, šķiet, izmaiņu nav. „Mazda MX-5” būs pieejama ar 126 Zs MZR sērijas 1,8 litru motoru, apvienojumā ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu vai ar 160 Zs MZR 2,0 litru motoru pēc izvēles ar automātisko vai manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu.

„Mazda” pārstāvjiem „Inchcape” vēl nav informācijas par to, kad rodsters būs nopērkams Latvijā. Nav vēl zināmas arī atjaunotās „Mazda MX-5” cenas.

Birkas: