„Mazda“ beidzot atraisās elektrības virzienā

Šī gada otrajā ceturksnī arī Baltijas valstīs sāksies modeļa „Mazda2 Hybrid“ pārdošana. Jābilst, ka papildinot „Mazda2“ klāstu ar šo modofikāciju, Hirošimas autoražotājs piedāvā vien pirmo pilnvērtīgo zīmola pašuzlādes jeb pilno hibrīdu, kas paredzēts Eiropas tirgum. Arī uz pirmo uzlādējamo jeb Plug-in hibrīdu „Mazda MX-60“ vēl jāpagaida, taču pasūtīšana iepriekšpārdošanā jau ir atvērta abiem modeļiem.

Līdz šim „Mazda“ piedāvāja vien īstu elektroauto „Mazda MX-30“, kas neizceļas ar tālu sniedzamību, kā arī mazliet elektrificēto jeb tā saukto maigo (mild) hibrīdu „Mazda CX-30“, kam papildus benzīna motoram un vien neliels elektrisakās jaudas ģenerators.

„Mazda2 Hybrid“ ir izstrādāts kopā ar „Toyota“ speciālistiem un arī tiks ražots „Toyota“ rūpnīcā. Atgādināšim, ka „Toyota“ pieder daļa no „Mazda“ akciju paketes. Jaunā „Mazda2 Hybrid“ ir ļoti svarīgs modelis, jo ievieš dzīvē kompānijas ilgtspējas stratēģiju Sustainable Zoom-Zoom 2030. Lai izpildītu tā sauktās Parīzes vienošanās attiecībā uz klimata mērķiem, „Mazda“ plāno, ka 2030.gadā ceturtā daļa zīmola jauno pasažieru auto būs tikai elektriski, ka ap to laiku Eiropā vien vairāk nekā 40% kompānijas realizācijas būs elektroauto un ka visi šajā kontinentā pārdotie jaunie pasažieru automobiļi būs elektrificēti tādā vai citādā veidā.

Mazda2 Hybrid - 2

„Mazda2“ hibrīdsistēma ietver benzīna dzinēju, elektromotoru, ģeneratoru, augstas veiktspējas 177,6 V litija jonu akumulatoru, spēka agregāta vadības bloku un jaudas sadales kārbu. Elektromotors, ģenerators un sadales kārba ir ievietoti kompaktā transmisijas korpusā, kas ir tradicionālas pārnesumkārbas lielumā.

Mazda2 Hybrid - 8

Enerģiju sistēmai nodrošina trīs cilindru Atkinsona cikla 1490 cm³ benzīna dzinējs, kas ar 5200 apgr./min attīsta 92 ZS (68 kW) un ar 3600 apgr./min panāk 120 Nm griezes momentu. Savukārt pastāvīgā magnēta sinhronais 59 kW elektromotors ģenerē tūlītēju vilkmi no 0 līdz 17 000 apgr./min 141 Nm apmērā. Benzīna dzinējs un elektromotors, darbojoties sinhroni, nodrošina 116 ZS (85 kW). Tas ļauj automobilim no 0 līdz 100 km/h ieskrieties 9,7 sekundēs un maksimāli sasniegt 175 km/h. Savukārt vidējais degvielas patēriņš tiek solīts tikai 3,8 l/100 km (WLTP ciklā), bet CO2 emisija – vien 87 g/km.

Apstākļos, kad iekšdedzes dzinējs nav efektīvs, piemēram, uzsākot kustību vai braucot ar mazu vai vidēju ātrumu, mašīna automātiski pārslēdzas uz simtprocentīgi elektrisko (EV) režīmu.

„Mazda2 Hybrid“ cena ir sākot no 19 390 eiro.

Krietni dārgāks, taču arī ietilpīgāks, prestižāks un ar pilnīgāku elektrisko nodrošinājumu ir uzlādējamā hibrība (PHEV) krosovers „Mazda MX-60“. Turklāt CX-60 ir tikai pirmais no diviem lielo produktu grupas jaunajiem modeļiem, kas Eiropas tirgū tikšot ieviesti tuvāko divu gadu laikā.

„Mazda MX-60 PHEV“ ir no skata japāniski elegants un pat bravurīgs, 4,75 m garš krosovers. Tā spēka agregāts apvieno lielu 100 kW elektromotoru, 335 voltu 17,8 kWh akumulatoru un 2,5 litru Skyactiv-G četru cilindru degvielas tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinēju.

Mazda CX-60 - 25

Hibrīda spēka agregāts kopumā attīsta 327 ZS (241 kW) jaudu un 500 Nm griezes momentu, padarot CX-60 par visu laiku jaudīgāko Mazda automobili. CX-60 PHEV nodrošina jautru dinamiku, no 0 līdz 100 km/h paātrinoties 5,8 sekundēs, savukārt maksimālais braukšanas ātrums ir ierobežots pie 200 km/h. WLTP ciklā vidējais degvielas patēriņš ar 18 vai 20 collu riteņiem ir tikai 1,5 l/100 km, bet CO2 emisija – tikai 33 g/km.

Mazda CX-60 - 12

Braucot ar ātrumu līdz 100 km/h, simtprocentīgi elektriskajā režīmā CX-60 PHEV spēj veikt vidēji līdz 63 km vai pat līdz 68 km pilsētas braukšanas režīmā.

Akumulators ir novietots starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi un iespējami zemu, tāpēc jaunajam CX-60 PHEV ir īpaši zems smaguma centrs. Apvienojumā ar pastāvīgo pilnpiedziņu, tas auto apvelta ar atzīstamu vadāmību.

„Mazda CX-60 PHEV“ cena ir sākot no 49 990 eiro.

Birkas: