Vācu autokompānija „Mercedes-Benz” ir nodevusi medijiem informāciju par jaunā S klases limuzīna bruņoto modifikāciju, kas tradicionāli tiek apzīmēta kā „Guard”.
Izvērtējot aprakstu, jāsecina, ka Štutgartes jaunā bruņumašīna pretendē uz vairākiem rekordiem. Visupirms jau „S600 Guard” ir pirmais sedans šajā segmentā, kas atbilst augstākajai ballistiskās aizsardzības klasei – VR9. Tas ir apliecināts ar speciālu Vācijas kriminālpolicijas izsniegtu sertifikātu. Atgādināsim, ka priekštecis bija sertificēts kā atbilstošs VR6/VR7 klasei.
Automobiļa aizsargelementi, kuri tiek integrēti virsbūvē jau montāžas procesā, šeit ir izgatavoti ne tikai no tradicionālā bruņu tērauda, bet arī sintētiskajiem aramīda un polietilēna šķiedras materiāliem, kas nodrošina papildu šķembu aizsardzību.
„S600 Guard” logu stikli, tāpat kā, iepriekš ir līmēti no vairākām kārtām, taču vēl pastiprināti ar polikarbonāta pārklājumu. Mašīnas apakša ir pilnībā bruņota, turklāt „Mercedes-Benz” pārstāvji tur izmantotos konstruktīvos risinājumus dēvē par civilai bruņumašīnai unikāliem.
Speciālā un bruņu aprīkojuma dēļ limuzīna pašmasa ir pieaugusi par 1400 kg.
Lai to kompensētu, „Mercedes” inženieriem nācies palielinātajam svaram pielāgot pneimopiekares regulējumus un pārkalibrēt visu elektronisko palīgsistēmu darbību. Automobiļa aprīkojumā ir jaudīgāki bremžu mehānismi ar sešiem darba virzuļiem, bet riteņi apauti traumudrošās „Michelin PAX” riepās.
Zem „S600 Guard” motora pārsega atrodas dzinēju gammas spēcīgākais, t.i., sešu litru V12 dzinējs, kas attīsta līdz 530 ZS jaudu, komplektā ar septiņpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Taču drošības apsvērumu dēļ bruņumašīnas maksimālais ātrums ir ierobežots pie 210 km/h.
Ražotāja pārstāvji speciāli uzsver, ka modeļa nosaukuma paplašinājums „Guard” nekādi neiespaido S klases limuzīna ekipāžas komfortu. Tā aprīkojumā ir pieejama pilna S klases opciju gamma. Taču klāt nāk vēl vesela rinda speciālā aprīkojuma. Tā, piemēram, bruņumašīnai paredzēta automātiskā ugunsdzēšanas sistēma, saspiesta gaisa rezervuārs bagāžniekā, kas nodrošina braucēju elpošanu apkārtējās vides piedūmojuma apstākļos, trauksmes signalizācija, jaudīgāki logu pacēlāju mehānismi smagajiem durvju stikliem u.tml.
„Mercedes-Benz” bruņu mašīnu būve notiek Cindelfingenas rūpnīcā. Tas ir gandrīz 100% roku darbs. Pagaidām netiek atklāts, cik maksās jaunais „S600 Guard”, taču iepriekš bija izskanējis, ka tas varētu būt ap 200 tūkstošiem eiro.