Nāk jaunais „Audi A3 Sportback”

Audi A3 Sportback S line/Standaufnahme

Parīzes autošovā dienasgaismu ieraudzīs arī jauns „Audi A3 Sportback”, kas piedāvā jaunus efektīgus dzinējus, samazinātu auto svaru, bet palielinātu ietilpību un virkni mūsdienīgākos komunikāciju un drošības risinājumus.

Jaunā „Audi A3 Sportback” garums ir 4310 mm, platums 1780 mm un augstums 1425 mm Visos izmēros auto ir tikai nedaudz lielāks kā iepriekšējais modelis, bet riteņu garenbāze (2636 mm), ir par veseliem 58 mm garāka. Piecdurvju modeli tas padara par 35 mm garāku starp asīm nekā ir trīsdurvju versija. Pateicoties palielinātai garenbāzei, „A3 Sportback” piedāvā plašāku vietu aizmugurē un vieglāku iekāpšanu.

Savukārt svars ir par 90 kg mazāks salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli. Komplektā ar 1,4 l TFSI dzinēju piecdurvju modeļa pašmasa (bez autovadītāja) ir vien 1205 kg. Tas panākts izmantojot progresīvus tērauda sakausējumus un daudzviet (dzinēja pārsegs, spārni, priekšējās ass balstrāmis u.c.) alumīniju. Bagāžas nodalījums standartā piedāvā 380 litru ietilpību. Nolokot sēdekļu atzveltnes, to iespējams palielināt līdz 1220 l.

Visi „Audi A3 Sportback” dzinēji tiks kombinēti ar manuālu 6-pakāpju transmisiju. Papildus visiem dzinējiem būs pieejama arī automatizētā „S-tronic” divsajūgu kārba. Priekšējā „McPherson” tipa ass ar A veida svirām un viegliem alumīnija gultņiem ir pārvietota par 40 mm tālāk uz priekšu kā iepriekšējam modelim, attiecīgi saīsinot pārkari. „A3 Sportback” ir izmantots elektromehānisks stūres pastiprinātājs.

No dzinējiem visefektīvākais solās būt 1,6 l TDI. Komplektā ar manuālo kārbu vidēji tērēs vien 3,8 litrus degvielas uz 100 km.

Tas atbilst 99 g CO2 izmešu uz km, bet nodrošina paātrinājumu 0-100 km/h cienījamās 10,9 sekundēs un maksimālo ātrumu 194 km/h.

„A3 Sportback” 1,4 l TFSI dzinējs attīsta 122 Zs jaudu un 200 Nm griezes momentu. Otra 1,4 l TFSI versija, kas būs pieejama nedaudz vēlāk, attīstīs 140 Zs jaudu un 250 Nm griezes momentu. Tā būs aprīkota ar COD (cylinder on demand) sistēmu, kas pie zemas un vidējas slodzes, kā arī ripojot tukšgaitā, atslēdz otro un trešo cilindru. Jaunizstrādātais 2,0 l TDI dzinējs ar balansējošajām vārpstām, kas rotē dzinēja karterī, arī būs pieejams divās versijās. Ar 150 Zs jaudu un 320 Nm griezes momentu, kā arī 184 Zs jaudu un 380 Nm griezes momentu. Nedaudz vēlāk būs pieejams arī 1,2 l TFSI dzinējs, kas attīsta 105 Zs jaudu un 175 Nm griezes momentu. Savukārt jaunais 1,8 l TFSI dzinējs, kas ir klāsta jaudīgākais benzīna dzinējs, attīsta 180 Zs jaudu un 250 Nm griezes momentu.

Sākotnēji „A3 Sportback” piedāvās ar vienu TDI dzinēju un diviem TFSI. Nedaudz vēlāk sekos vēl divi dīzeļi un viens benzīnnieks. Standartā „A3 Sportback” dzinēju jauda tiek pievadīta priekšējiem riteņiem, bet 1,8 l TFSI un 2,0 l TDI dzinējiem papildus būs pieejama „quattro” pilnpiedziņa ar jaunizstrādātu daudzplākšņu sajūgu.

„Audi” paplašināt „A3 Sportback” pieejamo dzinēju klāstu sola ātrā tempā, ietverot arī dinamisko S modeli, bet 2013. gadā debitēšot 110 Zs jaudas TCNG dzinējs, kas darbosies ar „Audi” e-gāzi – degvielu, ko ražošot pats „Audi”. Ražotājs apgalvo, ka TCNG dzinēja CO2 izmešu daudzums būs zem 30 g/km. 2014. gadā sekošot arī „A3 Sportback e-tron” – jaudīgs plug-in hibrīds.

Birkas: