Aizvadītajā nedēļā „Audi” importieris Latvijā un Lietuvā „Moller Auto” nozares preses pārstāvjiem un klientiem, sarīkojot izbraucienu ‘quattro zeme – Latvija’, centās atgādināt par pilnpiedziņas modeļu spējām. Kā vieni, tā otri, protams, labi zina premium vieglo automobiļu sektorā visatpazīstamāko pilnpiedziņas sistēmu, taču mums šis pasākums, kaut uz īsu brīdi, ļāva piekļūt pie stūres neikdienišķajam krosoveram RS Q3.
Šis gads ar ziemu, kuras apstākļos pilnpiedziņas automobiļu priekšrocības var novērtēt vislabāk, ir izspēlējis nelāgu joku. Ziemas faktiski nav. Sniegotus un ledus klātus ceļus mums neizdevās atrast pat Vidzemes augstienē ap Vecpiebalgu, kur no Rīgas bija tālākais brauciena punkts, un kur vēl nedēļu iepriekš „AutoMedia.lv” ziemīgus ceļu apstākļus sastapa. Piebildīsim, ka quatro zeme – Latvija bija mazs posmiņš globājā “Audi” pilnpiedziņas spēkratu pozicionāšanas ķēdē, kas regulāri tiek aizvadīta zem lozunga Land of quattro.
Izvēlētā maršruta ceļi no Rīgas veda caur Mālpili, tad tālāk uz Nītauri, Vecpiebalgu, Meņģeli un Madlienu… Cauri vietām, kas, maigi izsakoties, ne vietējos iedzīvotājus, ne šai „tumšajā caurumā” starp lielajām šosejām ieklīdušus ciemiņus pat ar ciešamiem ceļiem lielākoties nelutina. Laikam jau ne velti „Moller Auto” no nudien plašā quattro klāsta bija sarūpējis tik vienus krosoverus – no lielākā Q7 līdz mazākajam brālim Q3.
Izvēle, kas atgādina, ka quattro un krosoveri Latvijai ir objektīvi aktuāli ikvienā gadalaikā.
Karavānā bija arī speciāli no Vācijas pagādāts saldais ēdiens – jaunākais īpaši sportiskās RS sērijas modelis – krosovers RS Q3. Standarta Q3 jaudas kalngals ir 2,0 litru TFSI benzīna turbīnnieks ar 211 Zs jaudu. Efektīgs četrcilindru motors, kas mazo krosoveru līdz ātrumam 100 km/h uzrauj 6,9 sekundēs un spēj sasniegt 230 km/h.
RS Q3 pretī liek 2,5 litru rindas pieccilindru TFSI agregātu, kas ir par 100 ‘zirgiem’ bagātāks un sniedz varen niknu 420 Mn griezi, kas pieejama kolosālā dzinēja darbības diapazonā – no 1500 līdz pat 5200 apgriezieniem. Ko tāds spēj? Nomet no ieskrējiena gandrīz pusotru sekundi (5,5 s) un šādā vērtējumā ierindo RS Q3 starp ļoti ātriem daudz zemākas virsbūves arhitektūras ielas sportiskajiem automobiļiem. Maksimālais ātrums tam ierobežots pie 250 km/h atzīmes un vilks vien zina, cik tas spētu bez elektroniskās grožu pievilkšanas. Protams, ka, lai valdītu šādu spēku, RS Q3 ir modificēta piekare un uzlikta jaudīgāka bremžu sistēma. Neiztrūkst arī tīri vizuālās RS sērijas atškirības zīmes, kas atrodamas gan eksterjerā, gan interjerā un padara šādu automobili īpašu.
Mūs gan mazliet apbēdināja, ka, salīdzinājumā ar kaut vai jau pieminēto 2,0 TFSI, nekas īpašs nav mainījies stūrēšanas sajūtās. Proti, arī RS Q3 stūre ir faktiski tik pat viegla kā tehniski mazāk sportiskajiem ierindas brāļiem. Mūsuprāt, RS Q3 jaudai un ātruma iespējām no šī mašīnas mezgla prasās vairāk dabiskas reaktīvās atpakaļreakcijas un arī stingrības nulles punktā.
Citādi RS Q3 ir īsts velniņš. Ass, elastīgs, ātrs un ar pavisam citādu motora skaņu simfoniju apveltīts. Pieccilindru dziesma piestāv spējām. Cita lieta, ka šīs spējas Latvijas apstākļos daudz vairāk nepārtraukti sauks uz konfliktu ar Satiksmes noteikumiem un vismaz puslīdz likumpaklausīgam RS Q3 īpašniekam šāds auto vairāk būs „ierocis pašapziņai, nevis šaušanai” (tā savulaik žurnālā „Auto” bija rakstīts par kādu citu sportisku auto).
Cik maksā pašapziņa? RS Q3 jaudā vistuvākais 2,0 TFSI Q3, kas ir dārgākais no ierindas Q3, pie mums maksā sākot no 36 660 eiro. RS cena vietējo dīleru mājas lapās pat nav iezīmēta, bet Vācijā tā ir sākot no aptuveni 55 000 eiro. Ir, ko padomāt, vai ne?