ASV populārais žurnāls „Consumer Reports” ir publicējis ikgadējo automobiļu uzticamības reitingu, kas top, balstoties uz apjomīgu auto īpašnieku aptauju.
Žurnāla auto testēšanas nodaļas direktors Džeks Fišers norāda, ka agrāk lielākā daļa sūdzību bija saistītas ar montāžas defektiem, nekvalitatīvu krāsojumu, dažādām mehāniskām problēmām, taču moderno tehnoloģiju laikmetā auto īpašnieki visbiežāk žēlojas par multimediju centru, bezvadu komunikāciju sistēmu un video aparatūras disfunkciju.
Neuzticamības reitinga absolūtais līderis ir „Fiat 500L”.
Kā izrādās, itāļu ražotajam mikrovenam problēmu ir kā sunim blusu. Īpašnieki sūdzas par sānu logu elektriskās atvēršanas/aizvēršanas sistēmu, pārnesumkārbu, kondicionieri, elektroinstalāciju un, protams, par „UConnect” multimediju sistēmu. Mazākā koncentrācijā, taču līdzīgas problēmas vajā arī citu šī koncerna zīmolu („Chrysler”, „Dodge”, „Jeep” un „Ram”) automašīnas.
Speciāli izdalītajā hibrīdu un elektromobiļu kategorijā par neuzticamāko atzīts „Ford C-Max Hybrid”, kura izslavētā „MyFord Touch” infosistēma visbiežāk iziet no ierindas (arī citiem „Ford” un „Lincoln” modeļiem), tracinot auto lietotājus.
Bet „Mercedes-Benz CLA 250” kļuvis par neuzticamāko luksusa klases auto.
„Mašīnā ir tik daudz elektronisku papildierīču,” teic Fišers. „Tādēļ itin bieži gadās kaut kādas ķibeles.” Šī pati multimediju sistēma ir kļuvusi par „Infiniti” jaunā krosovera „QX60” klupšanas akmeni.
Savukārt reiting tabulas otrajā galā – kā visuzticamākie – kārtējo reizi ir atzīti „Toyota Motor Corp.” zīmolu („Toyota”, „Lexus” un „Scion”) automobiļi. Daži no japāņu ražotajiem modeļiem saņēmuši vērtējumu, kas ir tuvs ideālam.