Nu, kā var nesolīt!

Volvo-XC90-T8-0

Zviedru autoražotājs “Volvo” publicējis pirmo virspusējo informāciju par topošo “XC90 T8 Plug-in Hybrid”, solot, ka lielais “bobiks” vidēji patērēs 2,5 l/100 km.

Kā liecina ražotāja informācija, automobiļa hibrīdsistēmā būs apvienots “Drive-E” saimes divlitru četrcilindru benzīna dzinējs, kas ar divu turbokompresoru palīdzību attīsta 318 ZS un 400 Nm, pārnesumkārbā integrēts ģenerators-elektromotors ar 34 kW jaudu un vēl viens 60 kW elektromotors aizmugurējās ass riteņu piedziņai. Elektrisko enerģiju sistēmai nodrošinās litija-jonu akumulatoru baterija – tās kapacitāte pagaidām nav zināma.

Ražotājs uzsver, ka hibrīdsistēmas summārā jauda ir 400 ZS.

Tā ļauj lielajam krosoveram no nulles līdz simtam paātrināties iespaidīgās 5,9 sekundēs. Taču vēl pārsteidzošāks ir solītais vidējais degvielas patēriņš.

„Toyota” ar divdesmit gadu pieredzi hibrīdu ražošanā divreiz mazākai un vieglākai, un aerodinamiski pareizāk veidotai mašīnai (Prius) tās trešajā paaudzē uzdrīkstas uzrādīt 3,3 l/100 km. Un arī šim rādītājam reālajā dzīvē pietuvoties nemaz nav viegli. Bet te ķīnieši no zviedu meža izstumj šādu „bigfutu” un paziņo, ka tas tērēšot 2,5 l/100 km! Diez, vai „Automedia.lv” lasītāju vidū ir vismaz divi naivie, kas tam tic?

Volvo-XC90-T8-15

Lai gan patiesībā viss ir atkarīgs no mērīšanas sistēmas. Ja patēriņu mēra 60 km distancē, tad šāds rezultāts, protams, ir iespējams. Proti, 40 km elektriskajā režīmā + vēl 20 km ar benzīnu…

Birkas: