Šodien, 9.jūlijā „Adam Opel” oficiāli atklājis piektās paaudzes mazauto (B segments) „Opel Corsa”, uz ko pirms brīža ļāva paskatīties vēl nomaskētu. Ražotājs paziņojumā par savu jauno modeli kā allaž neskopojas ar krāsņiem epitetiem, bet kompānijas izpildirektors Karls Tomass Noimans norādījis, ka „…Piektās paaudzes „Corsa” būs pārsteigumiem bagāts modelis.”
Sekojot „Opel” modeļu attīstībai, it īpaši pēdējā periodā, ticams, ka pārsteigumi patiešām būs. Pagaidām gan jāiztiek tikai ar Riselheimas („Opel” centrālā mītne) sniegto informāciju, jo plaši taustāmu pirmizrādi jaunā „Corsa” piedzīvos oktobra sākumā Parīzē, kad tur norosināsies izstāde “Mondial de l’Automobile 2014”,
Mazas mašīnas ne visai cienošajā Latvijā varbūt pat grūti iedomāties, taču
tieši „Corsa” ir visvairāk pārdotais „Opel” modelis kompānijas vēsturē.
Turklāt vienīgais, kam, īstenojot pakāpenisku kursu uz augstākas kvalitātes mašīnu ražošanu un „Opel” jaunā imidža veidošanu, tā arī nav ticis nomainīts nosaukums. Septembrī apritēs 32 gadi, kopš „Corsa” ir ‘uz skatuves’. Par gadu lielāks stāžs vēl atlicis vien nu jau krietni piemirstajam Lielās klases (E segments) modelim „Opel Rekord” (1953-1986), bet visi citi, tostarp vēl labā atmiņā esošais ilgdzīvotājs „Kadett” (1962-1991), pēckara „Opel” automobiļi tikuši pārdēvēti. Tā kompaktais (C Segments) „Kadett” kļuva par „Astra”, D segmenta modelis „Ascona” (1970-1988) vispirms tika pārdēvēts par „Vectra” (1988-2008), ko atkal nomainīja „Insignia”. Savukārt D segments līdz ar „Omega” (1986-2003) ‘pensionēšanos’ no „Opel” gammas pazuda pavisam.
Četru iepriekšējo paaudžu laikā Eiropā vien pārdotas gandrīz 12 miljoni „Corsa”.
„Corsa E” dizains nenoliedzami ir dinamiskāks kā priekšgājējai. Priekšpuses optikai piešķirta zīmīga spārnu forma, kas sasaucas ar citiem jaunākajiem modeļiem un reizē asociējas ar „Opel” logotipa lauzto zibens šautru. Jaunajās ‘actiņās’ mirdz arī LED dienasgaitas gaismas. Priekšpuse vēl izceļas ar zemu nolaistu falšresti, taču aizmugurējā daļa vizuāli ļoti atgādina lielāko „Astra”.
Ražotājs vēsta, ka „Corsa E” saņēmusi pilnīgi jaunu šasiju, kur neesot pat vienas vienīgas detaļas no pašreizējā modeļa, ka arī jaunu vadības iekārtu. Labāku stabilitāti nodrošinot par 5 mm zemāks smaguma centrs, izturīgākas balstiekārtas detaļas un jauna priekšējās piekares ģeometrija. Stūres iekārtai jau standartaprīkojumā iekļauts ar pogu aktivizējams pilsētas režīms.
Īpašu uzmanību ražotājs vērš uz nesen attīstītā trīscilindru 1,0 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbo dzinēja pieejamību. Šis modernais motors esot vienīgais 1,0 litru trīs cilindru sērijveidā ražotais dzinējs ar balansētājvārpstu, kas ievērojami ļāvis samzināt troksni un vibrācijas. Dzinējs atbilst Euro 6 emisiju standartiem un būs pieejams divās jaudas versijās – 90 un 115 Zs – ar Start/Stop tehnoloģiju standartaprīkojumā.
„Corsa E” būs pieejams arī ar labi zināmu 100 Zs 1,4 litru turbo dzinēju, kas sniedz 200 Nm maksimālo griezes momentu. Tāpat šim modelim tikšot piedāvāti Euro 6 benzīna dzinēji ar 1,2 un 1,4 litru tilpumu, kā arī jaunās paaudzes 1,3 CDTI Euro 6 dīzeļmotors ar 75 un 95 Zs jaudu. Arī transmisiju izvēle būs plaša. Abas 1,0 ECOTEC versijas nāks komplektā ar jaunu sešpakāpju manuālo ātrumkārbu. Atseviškiem modeļiem saglabāsies ‘piecu robu gaņģene’, bet piedāvājumā būs arī jaunākās paaudzes sešu pakāpju automāts un jauns Easytronic 3,0 ‘robots’.
Pats par sevi saprotams, ka „Corsa E” pircējus centīsies piesaistīt ar moderno tehnoloģiju plašu klātbūtni mašīnas izklaides un informācijas sistēmās, tostarp IntelliLink 7 collu krāsu skārienjūtīgu ekrānu, savietojamību ar Apple un Android ierīcēm, kā arī balss vadību un citām mūsdienīgām pārgudrībām.
Sērijveida ražošana vienlaikus tiks uzsākta gan Saragosā (Spānija), gan Eizenahā (Vācija) un, visticamāk, pēc Parīzes autošova vēl līdz šī gada beigām jaunā „Corsa” galvenajos tirgos jau būs nopērkama.
Opel Corsa paaudzes
Corsa A (1982-1993)
Corsa B (1992-2000, Eiropā, 1994-līdz šodienai Dienvidamerikā)
Corsa C (2000-2006 Eiropā, 2002-2012 Dienviamerikā)
Corsa D (2006-līdz šodienai)
Corsa E (2014 – ???)