„Opel” kopā ar žurnālistu grupu izmantoja zemās gaisa temperatūras un ar elektriskās piedziņas auto „Ampera” veica vairākus simtus kilometru maršrutu pa Baltijas jūras piekrasti un ledu. Testa braucieni uz ledus Igaunijā apstiprināja modeļa piemērotību ziemas apstākļiem, ziņo „Adam Opel” AG.
Ar sniegu pārklātas ielas un ledaini ceļi šobrīd nav nekas neparasts lielā daļā Eiropas valstu. Igaunijā gaisa temperatūra nokrīt pat tik zemu, ka dažas Baltijas jūras daļas 50 dienas gadā ir iespējams šķērsot pa ledu. Eiropā tā ir diezgan unikāla situācija.
„Opel” kopā ar žurnālistu grupu izmantoja Baltijas jūras un zemās gaisa temperatūras nodrošināto iespēju, lai pārbaudītu „Ampera” piemērotību ikdienas vajadzībām.
Bez aizķeršanās tika pievarēti vairāki simti kilometru – lielisks pierādījums „Ampera” sniegtajām iespējām ziemas apstākļos. Pateicoties akumulatoru bateriju bloka nemainīgas temperatūras kontroles sistēmai, pat stindzinoši apstākļi nesagādā problēmas Eiropas ražojuma vislabāk pārdotajam elektriskajam automobilim, teikts „Opel” paziņojumā.
Ledum kļūstot vismaz 25 cm biezam, automašīnas var sākt izmatot tā sauktos „ledus ceļus” un no Igaunijas piekrastes samērā netālu esošās salas sasniegt bez kuģu palīdzības. Uz vairākiem šādiem „ledus ceļiem”, no kuriem daži bija pat 10 kilometrus gari, „Ampera” pierādīja, ka aukstums neietekmē elektrisko mobilitāti. Automobilis, izmantojot tikai baterijas resursus, var darboties līdz pat mīnus 10 grādu salam.
Temperatūrai nokrītoties zemāk, distances palielinājuma režīmam paredzētais benzīna dzinējs darbina elektrisko motoru. Lai nodrošinātu pilnu jaudu, aukstos laika apstākļos baterija uzlādes brīdī tiek apsildīta, tādējādi tā tiek pasargāta, ja automašīna darbojas, un saglabā savu kapacitāti. Standarta automobiļa sildīšanas sistēma lieliski apsilda salonu, tādējādi nodrošinot papildu komfortu un ļauj vadītājam izvairīties no garlaicīgās ledus skrāpēšanas no auto virsbūves.
„Ampera” modelis vienmēr tiek piedzīts kustībā elektriski. 16 kWh litija jonu baterija darbina modeļa 111kW/150 ZS elektromotoru. Atkarībā no ceļa seguma, braukšanas tehnikas un temperatūras, 40 līdz 80 km var veikt ar pilnībā uzlādētu bateriju, izmantojot tikai elektrisko motoru un neradot kaitīgās emisijas. Saskaņā ar oficiālo R(EC) 715/2007 regulu degvielas patēriņa un CO2 emisiju daudzuma mērīšanai, „Ampera” vidēji patērē 1,2 l/100 km un izdala 27 g/km CO2. Modelis nodrošina 370 Nm griezes momentu un paātrinājumu no nulles līdz 100 km/h ļauj sasniegt mazāk kā 10 sekundēs, bet automašīnas maksimālais ātrums ir 161 km/h.