„Opel” dizaina studija atzīmē 50 gadu jubileju

19-Opel-50-Years-of-Innovation-289609

Amerikāņu „General Motors” piederošais „Adam Opel AG” savu personīgo dizainstudiju Riselheimā atvēra 1964.gada jūnijā un šogad aprit tās darbības 50 gadi. Vairumam viesu, kuri „Opel” galvenajā mītnē ēkā Nr.10 izvietoto Opel Design Studio apmeklēja toreiz, tā bija arī vienīgā reize, jo drīz pēc atklāšanas centrs ‘svešām acīm’ tika slēgts un turpmāk tajā drīkstēja ieiet tikai centrā strādājošie.

Opel Design Studio atvēršana iezīmēja zināmu pavērsienu Eiropas autobūvē. Iepriekš, vairums Eiropas automobiļu ražotāji koncepautomobiļu un prototipu izstrādi pasūtīja specializētos dizaina ateljē. Lielākoties arī vēl mūsdienās pazīstamiem itāļu kantoriem, piemēram „Ghia”, „Bertone” un „Pininfarina”.

Tolaik Opel Design Studio kļuva par lielāko paša autoražotāja dizainstudiju Eiropā.

Ideja par savas dizaina studijas izveidi Eiropā piedrēja „Opel” īpašniekiem no “General Motors” (GM), kas konceptautomobiļu izstrādē aktīvi darbojās jau 50.-jos gados, bet GM Styling darbojās jau kopš 1937.gada, kad tika reorganizēta uzņēmumā pirms 10 gadiem dibinātā nodaļa Art & Color.

Aizvadīto 50 gadu laikā Opel Design Studio rūpējusies gan par masu produkcijas izskatu, gan veidojusi visnotaļ interesantus prototipus un konceptus. Nieks, ka daļa no tiem tapa tikai maketos vai izstāžu eksemplāros – tāda nu ir radoša darba medaļas otra puse. Nozīmīgi, ka „Opel” dizaineri spējuši radīt arī savam laikam izcilus eksemplārus, kas nonākot sērijveida ražošanā, gadiem ritot ieguvuši ikonu statusu.

1978.gada "Opel GT"

1978.gada “Opel GT”

Spilgtākais piemērs ir tikai gadu pēc studijas atvēršanas Frankfurtes izstādē prezentētā kupeja „Experimental GT”, kas vēlāk kā „Opel GT” kļuva par kulta automobili.

Jāatzīmē arī 1981.gadā nākušais aerodinamiskais „Tech-1” ar vēja pretestības koeficientu 0,235. Noteikti jāpiemin arī tādi koncepti kā 1983.gada „Junior Concept”, kas atstājis spēcīgu iespaidu uz „Opel” mazauto attīstību vairāku desmitu gadu garumā, kā arī pēdējo gadu sērijveida modeļos materializējušas idejas no 2003.gada „Insignia Concept” un 2007.gada „Extrime”. Pēdējais dizaincentra veikums ir tikai pērn prezentētais “Monza Concept”, kas parāda dizaina risinājumus un tehniskās pieejas, kas parādīsies „Opel” modeļu līnijās turpmākajos gados.

"Opel Junior Concept"

“Opel Junior Concept”

"Opel Insignia Concept"

“Opel Insignia Concept”

"Opel Extreme Concept"

“Opel Extreme Concept”

"Opel Monza Concept"

“Opel Monza Concept”

 

 

 

Birkas: