„Opel” izlaiž jaunu mazlitrāžas benzīna trīscilindru turbodzinēju un jaunu ātrumkārbu

Auto-Trophy-2012-Citycars-Opel-Adam

Frankfurtes starptautiskajā auto izstādē, kas norisināsies septembra pirmajā pusē, pirmizrādi piedzīvos pilnīgi jauns „Opel” trīscilindru 1,0 litra tilpuma SIDI benzīna turbodzinējs. Vispirms tas tiks uzstādīts mazauto „Adam”.

Kompaktais agregāts attīsta 115 Zs jaudu un, neskatoties uz tā nelielajiem gabarītiem, jau no 1800 un līdz pat 4700 apgr./min nodrošina 166 Nm griezes momentu. 1,0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection – dzirksteļaizdedzes tiešā iesmidzināšana) turbodzinējs viscaur savā darbības spektrā rada lielāku griezes momentu nekā ar līdzīgu jaudu, bet lielāku tilpumu apveltīti dzinēji, teikts ražotāja paziņojumā.

Savukārt degvielas ietaupījums ir uzlabojies par 20 % salīdzinājumā ar „Opel” pašreizējo 1,6 litru atmosfērisko dzinēju.

Opel 1,0 l SIDI engine12 vārstu 1,0 turbodzinējs ar jaunu sešpakāpju pārnesumkārbu tirgū parādīsies nākamgad „Adam” modelī. Tas būs pirmais jaunās trīs un četru cilindru benzīna līdz 1,6 litru tilpuma motoru saimes pārstāvis. Šī motora augstos efektivitātes rādītājus nodrošina tādas modernākās tehnoloģijas kā tiešā iesmidzināšana, pastāvīgi maināms vārstu atvēršanās laiks un īpaši viegls alumīnija cilindru bloks.

Augstspiediena alumīnija cilindru bloks ir veidots, lai novērstu izstarotās un pašas struktūras radītās motora skaņas, kā arī, lai iegūtu mazāku tā masu. Tāpat arī augstspiediena degvielas dozators un inžektori ir izolēti no cilindra, lai samazinātu pulsācijas tālāku novadīšanu, bet degvielas sūknim un vadam ir veikta speciāla apstrāde akustisko rādītāju uzlabošanai.

1,0 SIDI Turbo tiks kombinēts ar pilnīgi jaunu sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas ir īpaši veidota darbībai ar vidējiem apgriezieniem. Ar savu tikai 37 kg svaru tā ir par 30 % vieglāka nekā tās pašreizējā līdziniece. Turklāt tā ir arī ārkārtīgi kompakta – tās ass garums ir tikai 375 mm.

Jaunā transmisija tiks izmantota vairākos mazās un subkompakto automobiļu klases „Opel” modeļos ar līdz pat 220 Nm griezes momenta motoriem.

1,0 SIDI Turbo un tā sešpakāpju transmisija ir jaunākais „Opel” motoru klāsta atjaunošanas programmas solis. Tās ietvaros līdz 2016.gadam tiks radītas trīs jaunas dzinēju saimes un 13 jauni motori, tāpat šajā laikā tiks ieviestas arī vairākas jaunas pārnesumkārbas.

Programma aizsākās ar jaunu dzinēju ieviešanu vidējā izmēra benzīna un dīzeļdzinēju klāstā. Šiem 1,6 litru Turbo agregātiem tagad pievienosies 1,0 Turbo, kas kalpos par piemēru veselai mazu motoru saimei. Tie visi tiks ražoti GM jaunajā rūpnīcā Szentgotthard, Ungārijā. Tajā uz kopīga konveijera tiek ražoti gan benzīna, gan dīzeļdzinēji.

Birkas: