Kā zināms, rudenī Frankfurtes starptautiskajā autošovā paredzēta jaunās paaudzes „Opel Astra” oficiālā prezentācija, bet attēli ar jauno modeli tika nopludināti jau pirms vairākiem mēnešiem. Tagad ražotājs ir publiskojis arī šādu tādu tehnisko informāciju.
Jaunās „Astra” galvenā priekšrocība, salīdzinot ar savu priekšgājēju, esot tās krietni kompaktākie gabarīti, norāda „Adam Opel AG”. Auto ir ne tikai par 2,5 cm zemāks un par 0,5 cm šaurāks, bet arī tikšot aprīkots ar šaurākiem riteņiem. Lai virsbūvi padarītu pēc iespējas aerodinamiskāku, liela uzmanība pievērsta detaļām. Inženieri īpašu uzmanību veltījuši jumta konstrukcijai, virsbūves aizmugures statnei un apakšpuses konstrukcijai. Rezultātā jaunais kompaktklases „Opel” ar gaisa pretestības koeficientu 0,285 ir starp labākajiem savā klasē.
Jaunā „Astra” ir 4,37 m gara, 1,48 m augsta un 1,81 plata. Auto izmēriem ir labvēlīga ietekme uz kopējo gaisa pretestību un tādējādi arī uz degvielas patēriņu.
Tomēr
priekšzīmīgas aerodinamikas pamatā esot uzmanība pret detaļām,
teikts „Opel” paziņojumā. Aizmugures antispārns kalpo kā efektīvs augšējās gaisa plūsmas šķēlējs, izvairoties no traucējošām turbulencēm. Pat aizmugures statne ar smalkajām šķautnēm ir radīta tā, lai gaisa plūsmu sadalītu vēl efektīvāk un samazinātu gaisa pretestību vēl vairāk nekā iepriekšējās paaudzes modeļiem. Arī automašīnas grīdai tagad ir gaisa plūsmu uzlabojoša konstrukcija.
Uzlabotā aizmugurējā ass, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, ir uzstādīta augstāk, tādējādi samazinot gaisa plūsmu zem automašīnas. Visi šie uzlabojumi spēlē nozīmīgu lomu labākas aerodinamikas sasniegšanā. Izsakoties ciparos, iepriekšējās paaudzes „Astra” visekoloģiskākās versijas gaisa pretestības koeficients bija 0,325. Pat versija ar jaunās paaudzes dīzeļa dzinēju, automātisko ātrumkārbu un 1 collu riteņiem spēs sasniegt rezultātu 0,31, kas ievērojami pārspēj iepriekšējās paaudzes labāko rādītāju. Turklāt nākotnē iecerēta ecoFlex versija, kas būs ar vēl labākiem aerodinamikas rādītājiem.
Lēmums neizmantot pilnu automašīnas šasijas apšuvumu nozīmē arī mazāku auto svaru, samazinātu degvielas patēriņu, kā arī samazinātas ražošanas izmaksas. Attiecīgi, ražotajam būšot iespēja arī samazināt jaunā modeļa cenas.
Jaunā „Astra” modeļa izlaides sākumā tikšot aprīkota ar jaunākās paaudzes dzinējiem, kuru jauda būs no 95 ZS līdz 200 ZS. Piemēram, jaunā „Astra” ar 1,0 litra tilpuma turbo dzinēju un Easytronic 3.0 pārnesumkārbu būšot ekonomiskākais benzīna dzinējs savā klasē, norāda ražotājs.