Pasaulē pārdotākais rodsters “Mazda MX-5” atzīmē 25 gadu jubileju

MX-5_3gen_action01__jpg72

Pirms 25 gadiem – 1989.gada 10.februārī Čikāgas autošovā japāņu autoražotāja “Mazda” stendā tika prezentēts viegls vaļējs divvietīgs auto – rodsters MX-5. Tas ceturtdaļgadsimta laikā ir piedzīvojis vēl tikai divas modeļa paaudzes, taču kļuvis par vispieprasītāko šāda tipa automobili pasaulē, aizvadītā gada decembrī Ginesa rekordu grāmatā fiksējot 920 000 pārdotas vienības.

MX-5 radītāji iedvesmu smēlušies no aizvadītā gadsimta 60.-70.gadu rosteriem un īpaši pirmās paaudzes modelī, kā arī joprojām, to var itin labi redzēt.

MX-5_1st_Forest__jpg72

Savulaik tika uzskatīts, ka auto tikai tad ir cienīgs saukties par īstu rodsteru, ja velkošā tam ir aizmugures ass un motors novietots nevis priekšā, bet gan tūlīt aiz sēdekļiem, lai panāktu vienādu svara sadalījumu starp priekšējiem un pakaļējiem riteņiem un attiecīgi arī sportiski perfektu vadāmību. Taču autobūves tehnoloģiju attīstība labu rodsteru vēlāk ļāva uzbūvēt arī citādāk.

“Mazda MX-5″ ir starp tiem, kas senos kanonus satrieca pīšļos.

Neskatoties uz to, ka “MX-5″ motors atrodas priekšā, velkošie riteņi tomēr ir aizmugures asij un arī izsvarojums ir panākts ideāls – 50:50.

Dažādos gados konkurenci “Mazda” rodsteram mēģinājuši sastādīt ne viens vien, tostarp premium mašīnu ražotāji, taču, pateicoties izcili veiksmīgajai konstrukcijai un, ko tur liegties, arī salīdzinoši ļoti mērenai cenai, “Mazda MX-5” konkurentus ir uzveikusi.

Zīmīgi, ka arī otrās paaudzes mašīna prezentēta tieši februārī – 1998.gadā, bet trešā paaudze dienasgaismu ieraudzīja 2005.gadā. Jāpiebilst, ka visu paaudžu ietvaros izlaisti arī MX-5 dažādu īpašo sēriju metieni.

Atzīmējot modeļa jubileju, ražotājs ir izveidojis speciālu – vien MX-5 veltītu interneta vietni, kur modeļa faniem “pulcēties” tādā kā virtuālā klubiņā – http://www.mazda.com/mazdaspirit/craftmanship/mx-5/mx-5_25th/

Birkas: