Neatkarīgā britu satiksmes drošības organizācija „Global NCAP” veikusi indiešu mazuļa „Tata Nano” triecientestu pārbaudi.
Frontālā trieciena testā ar stacionāru šķērsli ar 40% pārklājumu, sadursmes brīdī braucot ar ātrumu 64 km/h, mazā hečbeka virsbūve pārlūza uz pusēm, tādējādi būtībā nemaz nedzēšot sitiena spēku. Priekšējos sēdekļos novietotie manekeni guva dzīvībai bīstamas traumas, tostarp „vadītājam” krūšu kurvī iedūrās stūres kolona.
Par šādu izpildījumu „Tata Nano” nesaņēma nevienu balli.
Līdztekus nožēlojami vārgajai virsbūves karkasa struktūrai, eksperti pie indiešu mazauto trūkumiem pieskaitīja arī gaisa drošības spilvenu trūkumu, trīspunktu drošības jostu neesamību aizmugurējā sēdeklī, kas cita starpā padara neiespējamu bērnu sēdeklīša nostiprināšanu.
Atgādināsim, ka indiešu ražotājs bija plānojis pagājušā gada nogalē uzsākt sava mazbudžeta automobiļa tirdzniecību Eiropā. Tika solīts sagatavot speciālu komplektāciju, kurā ietilptu gan ABS, gan drošības spilveni gan arī stūres pastiprinātājs. Taču skaidrs, ka „Global NCAP” testu rezultāti liks „Tata” bosiem mainīt Eiropas tirgus apgūšanas plānus.