Pat „Aston Martin” kļuvis par hibrīdu

Aston Martin_hybrid

Vēl nesen nopietni automobilisti dažādi izsmēja hibrīdautomobiļus un to braucējus, bet nupat hibrīddzinējiem plaši pavērtas durvis pat superautomobiļu segmentā.

Un tagad hibrīdspēkstaciju ieguvis arī „Aston Martin DB9”. Skeptiķi gan vīpsnā, ka tas ir pēdējais gongs, jo pienācis laiks britu kupeju „laist pensijā”. Britu ražotājs izgatavojis hibrīdautomobiļa prototipu, kas, pateicoties vācu elektrotehnikas speciālistiem no „Bosch”, ieguvis vairākus inovatīvus risinājumus.

Šis ir pirmais Geidonā tapušais automobilis, kuram ir četru riteņu piedziņa.

Tā aizmugurējās ass riteņus griež 5,9 l/517 ZS V12 benzīna dzinējs, savukārt katru priekšējo – savs elektromotors ar 90 kW jaudu. Strāvas rezervi tiem nodrošina 180 kWh litija-jonu akumulatoru baterija. Kā liecina ražotāja informācija, šāda spēkstacija ļauj kupejai no vietas līdz 100 km/h paātrināties nepilnās četrās sekundēs. Tikai ar elektrisko piedziņu automobilis spēj nobraukt līdz 25 km distanci.

Hibrīdais „Aston Martin” var palepoties ar četru režīmu elektronisko gaitas stabilitātes sistēmu. Trīs no tiem paredzēti dažādiem laika apstākļiem, bet ceturtais ļauj stabilitātes kontroles programmu (sistēmas jutību) pielāgot pilota braukšanas stilam. Turklāt mašīnas vilkmes un saķeres izmaiņas braucēji var redzēt multimediju sistēmas ekrānā vai arī tajā, līdzīgi kā „Toyota Prius”, vērot hibrīdsistēmas motoru mijiedarbību.

Aston Martin_hybrid1

Diemžēl „DB9” hibrīdautomobiļa stāstam nebūs turpinājuma. Kompānijas vadība ir paziņojusi, ka tas ir tikai eksperiments, kam nav paredzēta tālāka attīstība, proti,  sērijveida modeļa nebūs…