Pētījums: katrs trešais Latvijas autobraucējs bieži iztēlojas, kāda varētu būt viņa nākamā automašīna

autoplacis

Finanšu uzņēmuma „Bigbank” veiktā socioloģiskā pētījumā noskaidrots, ka vairāk nekā trīs ceturtdaļas Latvijas autobraucēju vismaz reizēm iztēlojas, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna, bet katrs trešais (37%) to dara bieži.

„Bigbank” augustā veiktais Snapshots jaunākais socioloģiskais pētījums, kas analizē Latvijas autovadītāju auto vērtības, īpašību un auto personības uztveri, atklāj, ka, ja Latvijas autobraucēji varētu atļauties jebkādu lietotu auto braukšanai pa Latvijas ceļiem, priekšroka tiktu dota „Audi”, „Volkswagen” un „BMW”, kurus izvēlētos attiecīgi 22%, 18% un 14% autovadītāju. Šiem zīmoliem sekotu „Volvo” (11%), „Toyota” (10%), „Mercedes-Benz” (7%), „Nissan” (5%), „Opel” (4%) un „Lexus” (3%). Jāpiebilst, ka sievietes trešajā vietā ierindotu „Volvo”, nevis „BMW”.

Vīrieši kopumā nedaudz vairāk iecienījuši „Audi”, bet sievietes – „Volkswagen”.

Pētījums parāda arī zināmas izvēles atšķirības latviski un krieviski runājošo autobraucēju vidū. Proti, lietoti „BMW” ir nedaudz populārāki krieviski runājošo vadītāju lokā – tos izvēlētos 16% krieviski runājošo, bet tikai 12% latviski runājošo vadītāju. Lielākā atšķirība redzama attiecībā uz lietotu „Toyota” automašīnu izvēli – to izvēlētos 16% krieviski runājošo, bet tikai 7% latviski runājošo respondentu.

Tāpat pētījums parāda būtiskas izvēles atšķirības pēc ienākumu līmeņiem.

Piemēram, respondenti ar ienākumiem līdz 300 eiro mēnesī visvairāk izvēlētos lietotu „Volkswagen” (28% no šīs respondentu grupas), bet vadītāji ar augstiem ienākumiem (900+ eiro mēnesī), izvēloties lietotu auto, visvairāk priekšroku dotu „Toyota” un „Mercedes-Benz” – attiecīgi 21% un 17% no šīm respondentu grupām.

“Mēs apzināti jautājām par lietotu automašīnu izvēli braukšanai tieši pa Latvijas ceļiem un lūdzām brīvi un bez budžeta ierobežojuma izvēlēties iecienītāko automašīnas marku. Vadītāju atbildes tātad atspoguļo cilvēku izvēli Latvijas apstākļu, ceļu kvalitātes, auto marku reputācijas un kopējā ekonomiskā stāvokļa kontekstā,” saka AS „Bigbank” Latvijas filiāles vadītājs Artis Bērziņš.

Vēl pētījumā atklāts, ka 84% Latvijas autobraucēju vismaz reizēm ikdienā iztēlojas, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna, bet jaunieši vecumā līdz 29 gadiem to dara visvairāk – 47% jauniešu par savu nākamo auto domā bieži, bet tikai 9% savu nākamo spēkratu neiztēlojas. Pētījums kopumā parāda, ka, jo vecāki ir autobraucēji, jo mazāk tie domā, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna. Tāpat savu nākamo automašīnu ievērojami biežāk iztēlojas rīdzinieki (86%), bet laukos dzīvojošie – tikai 70%, kas var liecināt gan par finansiālās rocības atšķirību, gan savādākām dzīves kvalitātes uztveres prioritātēm Rīgā un laukos.

Ziņots, ka pētījuma ietvaros apkopoti dati no 500 respondentiem.