„Peugeot” pārvērš „308” par 500 zirgu hibrīdu

Pug_308R_HYbrid_3

Franču ražotājs „Peugeot” Šanhajas autoizstādei sagatavojis koncepta „308 R” modifikāciju ar iespaidīgu hibrīdsistēmu.

Pats par sevi „Peugeot 308 R” nav nekas jauns – tas pirmo reizi bija aplūkojams 2013. gada rudenī Franfurtes spēkratu šovā. Taču šī pilnais nosaukums ir „308 R HYbrid”.

„Peugeot” koncepta aprīkojumā ir hibrīdsistēma, kurā darbojas 1,6 l turbomotors ar 270 ZS – tāds sākotnēji bija konceptam „308 R” – un divi elektromotori. Katrs no tiem attīsta 115 ZS jaudu. Elektroenerģiju elektromotoriem nodrošina litija-jonu akumulatoru baterija, kuras kapacitāte ir 3 kWh. Tā ir noglabāta zem otrās rindas sēdekļiem, savukārt 50-litrīga benzīna tvertne iekārtota auto bagāžnieka grīdā (rezerves riteņa vietā).

Kā liecina ražotāja informācija, „308 R HYbrid” no nulles līdz simtam paātrinās četrās sekundēs, Bet tā maksimālais ātrums ir ierobežots pie 250 km/h atzīmes. Taču svarīgākais, ka

„Peugeot” atlēta atgāzēs CO2 līmenis nepārsniedz 70 g/km.

Auto hibrīdsistēmai ir četri darba režīmi. Pirmais no tiem „Hot Lap” nodrošima maksimāli sportisku sniegumu. Tas liek darboties trijiem dzinējiem, aktivizējot visus 500 ZS un 730 Nm. Otrais – „Truck” – varētu būt domāts kā treniņu režīms. Šeit pamatā darbojas benzīna dzinējs un aizmugurējās ass elektromotors, bet priekšējais pieslēdzas tikai paātrinājuma brīžos. Trešais ir ikdienas braukšanai paredzētais „Road”. Tajā aktīvi darbojas tikai benzīna dzinējs, bet aizmugurējais elektromotors pieslēdzas strauju paātrinājumu brīžos, savukārt priekšējais elektromotors netiek izmantots. Šajā režīma pieejamā jauda ir ierobežota līdz 300 ZS. Un visbeidzot „ZEV” – pilnībā elektriskais režīms. Pamatā strādā aizmugurējais elektromotors, bet vajadzības gadījumā tam talkā tiek pieslēgts arī priekšējais.

Pug_308R_HYbrid_1

„308 R HYbrid” atšķirībā no Frankfurtes koncepta ir par 80 mm platāka riteņu bāze un izmantotas efektīvākas bremžu mašīnas (priekšējie diski 380 mm diametrā, bet aizmugurējie – 290 mm). Lai gan tam ir tāds pats divdaļīgs krāsojums, taču uzstādīti citādas konfigurācijas buferi, bet motora pārsegā iegrieztas ventilācijas restītes.

Kā jau sākumā minēts, „Peugeot 308 R Hybrid” oficiālā pirmizrāde paredzēta Šanhajas auto izstādē, kas publikai durvis vērs 22. aprīlī.

Birkas: