Lai gan japāņu ražotājs „Subaru” jau vairākus gadus eksperimentējis ar hibrīddzinējiem, pirmais ar šādu spēka agregātu aprīkotais modelis uz konveijera nonāks tikai šogad.
Kā vēsta ražotāja informācija, nule kā Ņujorkas izstādē prezentētais „Subaru XV Crosstrek Hybrid” tiks laists tirdzniecībā (visupirms ASV) šā gada ceturtajā ceturksnī. Japāņi paziņojuši, ka tas būs pats ekonomiskākais pilnpiedziņas krosovers. Tiesa, ilustrēt automobiļa ekonomiskumu ar atbilstošiem tehniskiem parametriem viņi pagaidām nesteidzas. Toties uzsver, ka „XV” hibrīdversija pilnībā saglabājusi bāzes modelim raksturīgās bezceļa braukšanas spējas.
„XV Crosstrek Hybrid” ir aprīkots ar visai vienkāršu spēka agregātu tandēmu.
Tajā apvienots standarta „Subaru” 2,0 l/150 ZS opozītdzinējs un 10 kW elektromotors, nevis savulaik aprobēto sistēmu ar diviem elektromotoriem, ar ko lepojās 2009. gada concepts „Subaru Hybrid Tourer”. Turklāt elektromotors integrēts tieši bezpakāpju CVT transmisijā. Savukārt niķeļa-metālhidrīda akumulatoru baterija noglabāta auto aizmugures daļā zem grīdas. Salonā ietilpība nav izmainīta, bet bagāžnieks samazināts par nieka 48 litriem.
Starp citu, automobilim ne tikai uzstādīts videi draudzīgs dzinējs. Japāņi uzlabojuši virsbūves skaņu izolāciju, uzstādījuši efektīvāku gaisa kondicionēšanas sistēmu, aprīkojuši radiatora resti ar aktīvo aizvaru sistēmu, kā arī uzstādījuši aerodinamiski optimizētus riteņu diskus. Bez tam ir izmainīti balstiekārtas un stūres mehānisma regulējumi, lai, neraugoties uz pieaugušo pašmasu (+136 kg), auto būtu gaitā tik pat stingrs un paklausīgs kā bāzes modelis.