Līdz šim „Toyota” modeli ar degvielas šūnu elementiem apzīmēja ar lakonisku abreviatūru FCV (no „Fuel Cell Vehicle”), bet par godu pirmizrādei tas ieguvis skanīgu modeļa nosaukumu „Mirai”.
Tulkojumā no japāņu valodas tas nozīmē „nākotne”.
„Toyota Mirai” par spēka agregātu kalpo elektromotors, kura jauda ir 154 ZS, bet griezes moments – 335 Nm. Elektroenerģija tā darbināšanai tiek iegūta degvielas šūnu elementos, oksidējot ūdeņradi (rezultātā kā atkritumprodukts rodas tīrs ūdens).
Automobilis ir aprīkots ar divām „degvielas” tvertnēm, kuru kopējais tilpums ir 122 litri. To uzpilde ar ūdeņradi aizņem piecas minūtes. Ar šādu degvielas rezervi „Mirai” spēs nobraukt līdz 480 km distanci.
No nulles līdz 100 km/h „Toyota” ūdeņraža auto spēj paātrināties 9,5 sekundēs.
Kā papildu aprīkojums „Mirai” tiks piedāvāta „Power take off” (PTO) sistēma, kas vajadzības gadījumā ļaus to izmantot kā elektrības ģeneratoru. Kā norāda ražotāja pārstāvji, ar pilnu ūdeņraža uzpildi PTO režīmā automobilis spēs nodrošināt ar elektroenerģiju vidējo statistisko Japānas mājsaimniecību aptuveni septiņas dienas. Idejas autori uzskata, ka šāda sistēma var izrādīties noderīga ekstremālās situācijas.
Tiek ziņots, ka „Toyota Mirai” tirdzniecība Japānā sāksies 2015. gada martā, bet Eiropas tirgu automobilis sasniegs vasaras otrajā pusē. Tiesa, ar apzīmējumu Eiropa šajā gadījumā tiek saprasta Vācija, Lielbritānija un Dānija, t.i., valstis kur ir vismaz minimāls ūdeņraža uzpildes staciju tīkls. Japānas tirgū tas maksās, sākot no septiņiem miljoniem Jenu, kas mums saprotamās vienībās ir aptuveni 48 000 eiro.