Praktiskā eksperimentā apstiprinās, ka modernie iekšdedzes dzinēju auto degvielas taupībā līdzvērtīgi konkurē ar hibrīdiem

Kompānijas „SEB līzings” un Drošas Braukšanas skolas (DBS) kopīgi īstenotā projektā praktiska braukšanas testā laikā tika izmēģinātas dažādu klašu jaunas vieglās automašīnas un starp pieteiktajiem pretendentiem noskadrots SEB līzinga EKO automašīnu tops.

Ceturdien, 8.maijā Arēnā „Rīga” tika apbalvoti minētajā eksperimentā noskaidrotie taupīgākie auto, kā arī aizvadīta „SEB līzings” Eko diena, kuras ietvaros jebkurš interesents varēja īsā izbraucienā iemēģināt degvielas taupības eksperimentā piedalījušos, kā arī virkni citus jaunākos dažādu ražotāju videi draudzīgākos automašīnu modeļus, kopskaitā vairāk nekā 40.

Savukārt iekpriekš

ekobraukšanā speciāli apmācīti DBS instruktori 21 akcijai pieteikto automobili izmēģināja īpaši izstrādātā maršrutā,

lai pārbaudītu automašīnu degvielas patēriņu reālos, Latvijas ikdienas braukšanai reāli pietuvinātos apstākļos. Te jāpiebilst, ka pārstāvēto spēkratu skaitu, kā arī zīmolu piederību un daudzveidību noteica gan autotirgotāju atsaucība (vai neatsaucība), gan rīkotāju izvirzītie nosacījumi piesakāmo auto izmešu normām.

"SEB līzings" vadītāja Nellija Kočanova un DBS direktors Artūrs Priednieks EKO Top 2014 noslēguma pasākumā

“SEB līzings” vadītāja Nellija Kočanova un DBS direktors Artūrs Priednieks EKO Top 2014 noslēguma pasākumā

„Mēs izmantojām ekobraukšanas paņēmienus, bet tas nenozīmē, ka primārais mērķis būtu bijis uzstādīt taupības rekordus. Tieši pretēji, centāmies braukt tā, kā daudzi brauc ikdienā. Proti, braucām ekonomiski, bet normāli iekļaujoties kopējā ikdienas transporta plūsmā. Visām mašīnām bija kopīgs 215 km garš maršruts, kas iekļāva gan pilsētu, gan ārpilsētas asfalta un grunts ceļus. Lai samazinātu eksperimenta subjektīvo pusi, katru mašīnu, maršrutā mainoties, vadīja četri instruktori,” eksperimenta norisi skaidro DBS valdes loceklis Artūrs Priednieks.

Jāatzīst, ka šis Latvijas mērogiem salīdzinoši apjomīgais eksperiments aktualizē tēmu par tradicionālo iekšdedzes motoru vēl ne tuvu neizsmelto potenciālu vides piesārņojuma ierobežošanā un fosilās degvielas ekonomijā. Iepriekš tam savās autotestu publikācijās reizumis uzmanību centās pievērst galvenokārt autožurnālisti, tostarp arī „AutoMedia.lv”.

SEB_EKO_08.05.2014 041

DBS izmēģinājumi atklāja, ka vairums izmēģināto automobiļu ir izrādījušies īpaši taupīgi. Piemēram, veiktajā testā „Peugeot 308 1.6 HDI” uzrādījis vidējo patēriņu 3,3 litri uz 100 km, nebūt ne svarā viegls SUV klases modelis „Honda CR-V” ar jaunāko 1,6 litru dīzeļdzinēju – 3,9 l/100 km, bet vidējās klases automobilis „Škoda Superb” ar lielāku 2 litru TDI agregātu – 3,8 l/100 km. Eksperimentā dalību ņēmušie (šoreiz tikai „Toyota”) hibrīdautomobiļi, kur apvienota benzīna motora un elektromotora piedziņa, spēj būt tikai līdzīgi taupīgi, nevis pārāki. Vēl interesanti, ka

ar virkni no izmēģinātajiem automobiļiem šī praktiskā testa laikā sasniegti labāki degvielas patēriņa rādītāji nekā ražotāju tehniskajos datos norādītie.

„Ņemot vērā ceļa segumu un reljefu testa maršrutā, vidējais degvielas patēriņš zem 4 litriem uz 100 kilometriem ir pārsteidzošs pat dīzeļdzinējiem, nemaz nerunājot par retajiem benzīna automobiļiem, kas tika pieteikti testam,” secina A.Priednieks.

SEB_EKO_08.05.2014 071

Kopumā pēc auto ekspertu vērtējuma, modernās dzinēju tehnoloģijas un tendence samazināt auto virsbūvju svaru, ekonomiskāko spēkratu priekšplānā izvirza kompaktklases mašīnas. „Tā saucamā Golfklase joprojām ir optimāls un universāli izdevīgs automobiļa izmērs kā uzņēmumiem, tā privātpersonām,” rezumē TV raidījuma „Auto ziņas” vadītājs Normunds Avotiņš.

„DBS veiktā testa rezultāti ir iepriecinoši autovadītājiem, jo nesen veicot autovadītāju aptauju, redzējām, ka ekonomija, ko ilgtermiņā sniedz iespēja ietaupīt uz degvielas rēķina, ir noteicošais faktors vairāk nekā pusei (54%) aptaujāto respondentu. Lai gan iegādājoties automašīnu, iedzīvotāju izvēlē arvien vēl dominē universālās un apvidus automašīnas, pēdējo trīs gadu laikā ir vērojams pakāpenisks pieaugums videi draudzīgāko automašīnu iegādē,” norāda projekta atbalstītāja „SEB līzings” vadītāja Nellija Kočanova.

„SEB līzings” EKO automašīnu tops

„SEB līzings” EKO automašīna 2014:

Peugeot 308 1.6 HDI, 3,3 l/100 km, man-5

Mazā klase:

1. Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI, 3,5 l/100 km, man-5 (1740kg)

1. Citroen C-Elysee 1.6 HDI, 3,5 l/100 km, man-5 (1170 kg)

3. Škoda Citigo 1.0 CNG, 3,65 M3/100 km, man-5 (dabasgāze)

4. Volkswagen Polo 1.2 TSI, 4,7 l/100 km, man-5

Kompaktklase:

1. Peugeot 308 1.6 HDI, 3,3 l/100 km, man-5

2. Honda Civic 1.6 i-DTEC, 3,5 l/100 km, man-6

3. Škoda Octavia 1.6 TDI, 3,6 l/100 km, man-5

4. Volkswagen Golf 1.6 TDI, 4,0 l/100 km, man-5

5. Seat Leon ST 1.6 TDI 4,3 l/100 km, DSG-7

6. Kia Ceed 1.6 CRDI, 4,3 l/100 km, man-6

7. Volkswagen Golf 1.4 TSI, 4,6 l/100 km, DSG-7

8. Opel Astra 1.6 CDTI, 4,8 l/100 km, man-6

Vidējā klase:

1. Škoda Superb 2.0 TDI, 3,8 l/100 km, man-6

2. Volvo S60 D4, 4,0 l/100 km, aut-6

3. VW Passat Variant 2.0 TDI, 4,5 l/100 km, man-6

Krosoveri:

1. Honda CR-V 1.6 i-DTEC, 3,9 l/100 km, man-6

2. Volvo V40 Cross-Country D2 3,8 l/100 km, Powershift (1920 kg)

3. Peugeot 2008 1.4 HDI, 3,8 l/100 km, man-6 (1708 kg)

Automašīnas ar benzīna hibrīdiekārtu:

1. Toyota Auris Hybrid 3,5 l/100 km, CVT

2. Toyota Prius Hybrid, 3,6 l/100 km, CVT

3. Toyota Yaris Hybrid 3,7 l/100 km, CVT

Speciālbalva ekonomiskākajai automašīnai ar benzīna dzinēju:

Volkswagen Golf 1.4 TSI, 4,6 l/100 km, DSG-7

Speciālbalva ekonomiskākajai automašīnai ar dabasgāzes iekārtu:

Škoda Citigo 1.0 MPI, 3,65 l/100 km, man-5