Prezentē jauno „Focus ST”

Ford_focus_st_3

27. jūnijā Gudvudas Ātruma festivālā Apvienotajā Karalistē pirmizrādi piedzīvojis jaunais „Ford Focus ST”.

Sportiskais automobilis ieguvis rekonstruētu šasiju, piekarei ir jaunas atsperes un amortizatori, kā arī spēcīgāki stabilizatori. Ir pārkalibrēts elektroniskais stūres pastiprinātājs un pārstrādātas transportlīdzekļa elektroniskās vadības sistēmas, lai tās atbilstu „Focus ST” sportiskajam raksturam.

Pirmo reizi „Focus” sportiskajam modelim būs pieejami divi spēka agregāti

— benzīna motors un dīzeļdzinējs.

2,0 l TDCi ar 185 ZS jaudu ļauj no 0 līdz 100 km/h ieskrieties 8,1 sekundē. Tas patērē vidēji 4,4 l degvielas uz 100 kilometriem un saražo 114 g/km CO2 izmešu.

Ford_focus_st_int

Savukārt 2,0 l EcoBoost turbomotors ar 250 ZS jaudu ļauj no 0 līdz 100 km/h ieskrieties 6,5 sekundēs, patērē 6,8 l/100 km un saražo attiecīgi 158 g/km CO2. Abās dzinēju versijās pirmo reizi ir pieejama automātiskā „Start-Stop” sistēma.

Abiem dzinējiem ir sešu pakāpju manuālā transmisija. Pārnesumu skaitļi, kas īpaši pielāgoti katram no ST dzinējiem, nodrošina gan enerģisku paātrinājumu ar zemākiem pārnesumiem, gan komfortablu braukšanu ar lielāku ātrumu.

Jaunajam „Focus ST” ir sportiskāks dizains nekā iepriekšējās paaudzes modelim —platāka, zemāka stāja, dinamiski veidots dzinēja pārsegs, šaurāki priekšējie lukturi un taisnstūra formas miglas lukturi. Automobiļa sportiskumu izceļ melnie lukturu ietvari, dubults sešstūra formas izpūtējs. ST emblēma un jauni 19 collu „ST Design” vieglmetāla diski (papildaprīkojumā).

Šis automobilis pirmo reizi būs aprīkots ar dažādām palīgsistēmām un savienojamības iespējām. Piemēram „Ford SYNC 2” nodrošina piekļuvi audio un navigācijas sistēmai, klimata kontrolei un mobilajiem tālruņiem, kā arī izmanto balss vadības sistēmu. Multimediju sistēma aprīkota ar skārienjutīgu 8 collu displeju.

Adaptīvā apgaismojuma sistēma, kas pirmo reizi pieejama „Focus ST”, pielāgo biksenona HID lukturu gaismas intensitāti un leņķi atbilstoši transportlīdzekļa ātrumam, stūres pagrieziena leņķim un attālumam līdz priekšā esošiem objektiem, nodrošinot optimālu redzamību. Jauninājums modelī „Focus ST” ir arī perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēma, kas, izbraucot atpakaļgaitā no stāvvietas, brīdina par transportlīdzekļiem, kas varētu šķērsot ceļu.

Uzlabotā „Ford” aktīvā pilsētas bremzēšanas palīgsistēma tagad darbojas, braucot ar ātrumu līdz 50 km/h. Konstatējot iespējamu sadursmi, tā sagatavo bremžu sistēmu un, ja autovadītājs nereaģē, automātiski aktivizē bremzes. Uztverot novirzīšanos no braukšanas joslas, kursa maiņas brīdinājuma sistēma izmanto stūres radīto griezes momentu, lai ievadītu „Focus ST” atpakaļ savā joslā.

Ford_focus_st_2

Eiropā „Focus ST” būs pieejams pasūtīšanai no 2014. gada rudens. Plānots, ka pirmie automobiļi pie dīleriem nonāks 2015. gada sākumā. Cenas tiks paziņotas pirms modeļa tirdzniecības uzsākšanas.

Birkas: