Kā ziņo „Automotive News Europe”, tikai 8% lielo kompāniju nākamajos piecos gados plāno tērēt līdzekļus jauna tipa akumulatoru izstrādei.
Tas būtībā nozīmē to, ka lielākā daļa autoražotāju ir zaudējuši interesi par elektromobiļiem, ko veicinājuši šī sektora vājie tirdzniecības rādītāji. Savukārt šāds notikumu pavērsiens liek domāt, ka
funkcionāli pilnvērtīgs elektriskās piedziņas automobilis, kas ar vienu baterijas uzlādi spēs veikt puslīdz pieņemamu attālumu, tuvākajā laikā nez vai tiks radīts.
Tomēr neviens no autoražotājiem negrasās atteikties no videi draudzīgu spēkratu attīstīšanas. Uzņēmuma „KPMG International” veiktajā aptaujā ap 200 autokompāniju pārstāvji uzsver, ka elektromobiļu vietā spēkus koncentrēs uz hibrīdtehnoloģijām, kas nepadara auto lietotāju „tik ļoti atkarīgu no rozetes”.
Savukārt elektriskās piedziņas renesanse tiek plānota pēc 6…10 gadiem, kad, iespējams, būs atrisināts strāvas uzkrāšanas jautājums, proti, radīti principiāli citādi akumulatori. Esošie izmantošanai automobiļos īsti neder – tie ir smagi, energijas ziņā mazietilpīgi, turklāt arī ar īsu darba mūžu. Un vēl viena problēma – neviens tā nopietni nav gatavs (negrib!) nodarboties ar veco akumulatoru utilizācijas jautājumiem.
Vairāki ražotāji jau slēguši savas elektromobiļu programmas.
Tostarp „Opel” atteicies no idejas izlaist „Adam” eketrisko versiju, bet „Audi” apturējis uz „R8” bāzes veidojamā superautomobiļa „e-Tron” izstrādi.
Arī šobrīd vadošais elektromobiļu piegādātājs „Nissan” uzskatāmi pierāda, ka pieprasījums neattaisno cerības. Vēl pērn jūnijā japāņu kompānijas pārstāvji apņēmīgi apgalvoja, ka līdz gada beigām Eiropā pārdos vismaz 9000 „Leaf”, diemžēl spēja realizēt tikai 5341 elektromobili. Un rezultātu nepalīdzēja uzlabot pat cenu samazinājums.
Lai gan augstās iegādes izmaksas nav vienīgais elektrisko spēkratu mīnuss, cenas faktors ir ļoti nozīmīgs. Lielbritānijā, kas atzīstama par ceturto lielāko elektrisko automašīnu tirgu Eiropā, “Leaf” maksā 23 490 sterliņu mārciņas (27 960 €) pat pēc 5000 mārciņu valdības finansētās subsīdijas. Salīdzinājumam, līdzīga izmēra “Nissan Qashqai” maksā sākot no 16 595 mārciņām.