“Renault” dīzelis iegūst svaigu elpu

Renault_engine_2

Franču autokompānija “Renault” iepazīstinājusi ar savu jaunākās paaudzes dCi dīzeļdzinēju, kas aprīkots ar divām turbīnām.

Kā uzsver ražotāja pārstāvji, savu dinamisko parametru ziņā jaunais 1,6 l spēka agregāts ir līdzvērtīgs divlitrīgam turbodīzelim, toties tā degvielas patēriņš ir par 25% mazāks.

Motora jauda ir 160 ZS, bet griezes moments – 380 Nm.

Jaunais 1.6 dCi dzinējs ir aprīkots ar divām turbīnām. Pirmā no tām piedod “dzīvības dzirksti” pie zemiem apgriezieniem, ļaujot izmantot jau 90% vilkmes spara, kad sasniegta vēl tikai 1500 apgr./min. robeža. Savukārt otra turbīna nodrošina vienmērīgi spēcīgu vilkmi augstāku apgriezienu diapazonā.

Veidojot jauno dzinēju, “Renault” inženieri izmantoja uzkrāto bagāto F1 sacīkšu pieredzi. Tostarp dīzeļdzinēja virzuļiem uzstādīti speciālas konstrukcijas gredzeni, kas spēj pielāgoties spiediena un temperatūras izmaiņu rezultātā notiekošajām cilindru sieniņu svārstībām. Bez tam berzes samazināšanas nolūkos vārstu vadīklu darba virsma ir pārklāta ar dimanta putekļu masu.

“Renault” pārstāvji uzskata, ka, pateicoties tā veiktspējai, kompakto un videi draudzīgo dzinēju varēs uzstādīt arī D un E klases automobiļos.

Birkas: