„Renault-Nissan” alianse martā atzīmēja 14.gadadienu, sadarbība rit veiksmīgi

Renault-Nissan logo

„Renault-Nissan” alianse tika dibināta 1999.gada martā un savas pastāvēšanas laikā tā attīstījusies, respektējot abu grupas uzņēmumu mērķus. Šobrīd tā ir ilgākā starpnacionālā sadarbība starp diviem ražotājiem auto nozarē, uzsvērts alianses paziņojumā.

Nav noslēpums, ka pirms 14 gadiem „Renault” izglāba grūtībās nonākušo „Nissan”, daļu pieejamo līdzekļu, kas varēja tikt investēti modeļu izstrādē, atvēlot Japānas partnera nostādīšanai uz kājām. Ja ar atskatu pagātnē vērtē to gadu „Renault” izlaisto modeļus, tas ir jūtams. Taču tagad abi uzņēmumi ir uz viļņa. Kopējais alianses pārdošanas apjoms 2012.gadā sasniedzis rekordu, realizējot vairāk nekā 8,1 miljonu automašīnu (8 097 197 vienības). „Renault” pārdošanas apjoms sasniedza 2 550 286 vienības, „Nissan” – 4 940 133 vienības, bet aliansē ietilpstošā Krievijas uzņēmuma „AVTOVAZ” – 606 778 vienības. Kopā tas deva 10% no automašīnu pārdošanas apjoma pasaulē.

2012.gadā „Renault-Nissan” ierindojās ceturtajā vietā pasaulē pēc pārdošanas apjoma aiz „Toyota”, „General Motors” un „Volkswagen”.

Viens no alianses stratēģijas virzieniem ir veicināt „Renault” un „Nissan” automašīnu ražošanu un pārdošanu augošajos BRIC (saīsinājums no Brazīlijas, Krievijas, Indijas un Ķīnas pirmajiem burtiem angļu valodā) valstu tirgos. Ja 1999.gadā BRIC valstis veidoja tikai 8% no starptautiskā auto tirgus,tad 2012.gadā šo četru valstu daļa bija jau 36%.

Taktika katrā reģionā ir atšķirīga, norāda alianses preses dienets, ņemot vērā „Renault” un „Nissan” jau esošo darbību šajās valstīs un iespējamo sadarbību ar vietējiem autoražotājiem, piemēram, „AVTOVAZ” Krievijā un „Dongfeng” Ķīnā. Indija ir alianses ambiciozākais projekts. Šenajas rūpnīca, kas atklāta 2010.gada martā, ir pirmā alianses rūpnīca, un tā paredzēta „Renault” modeļu ražošanai un zīmola attīstībai vietējā tirgū. 17 mēnešos „Renault” Indijā atklājis jau piecus modeļus (2011.gadā „Fluence” un „Koleos”, 2012.gadā „Pulse”, „Duster” un „Scala”). „Renault-Nissan” mērķis Indijā ir nodrošināt 10% tirgus līdz 2016.gadam. Krievijā „Renault” izaugsmi veicina sadarbība ar „AVTOVAZ”. Jaunā ražošanas līnija, kas tika atklāta 2012.gada aprīlī Toljati rūpnīcā, paredzēta „Renault”, „Nissan” un „LADA” automašīnu ražošanai. Tā ļauj dubultot „Renault” grupas ražošanas kapacitāti Krievijā. „Renault-Nissan” cer līdz 2016.gadam nodrošināt sev 40% Krievijas janu auto tirgus. Savukārt Ķīnā „Renault” sadarbosies ar „Dongfeng”, kas ir „Nissan” partneris Ķīnā jau vairāk kā 10 gadus, lai līdz 2016.gadam izveidotu rūpnīcu.

Jau vairākus gadus „Renault” ir jācīnās ar pārdošanas apjomu samazināšanos tradicionālajos tirgos Eiropā. Savukārt „Nissan” ir ieguvējs no straujās izaugsmes Ķīnā un ASV auto tirgus atdzimšanas. Tā kā „Renault” pieder 43,4% „Nissan” akciju, franču uzņēmums ir ieguvējs no izaugsmes „Nissan” tirgos. Kad „Nissan” pārdod automašīnu, 43,4% no ienākumiem nonāk „Renault”.

„Renault” pieder 43,4% no „Nissan” akciju kapitāla, bet „Nissan” pieder 15% no „Renault” akciju kapitāla.