“Renault Twizy” – elektroauto pārdošanas hīts Eiropā

Paris Mondial de L’Automobile_Aldis Bite

Tas ir 2,32 metrus garš, 1,19 m plats, 1,49 m augsts, spēj ietilpināt divus pieaugušus cilvēkus un kustas uz priekšu. Uzmini nu, kas tas ir ? Atbilde gan jau var būt ne viena vien, bet šoreiz runa ir par mazu braucamrīku Twizy”, ko Renault oktobra beigās nodeva izmēģināšanai Parīzes ugunsdzēsēju brigādei.

„Twizy” pēc būtības ir divvietīgs elektriskais pilsētas transportlīdzeklis. Lai gan tā izmēri ir pamudinājuši „Twizy” salīdzināt ar motorolleri, šim mazulim piemīt faktiski visi automašīnas galvenie elementi : šasija ar četriem riteņiem, stūres rats, pedāļi un, ja vēlaties, arī kaut kas līdzīgs durvīm, tikai

pasažieri sēž nevis kā „Smart” – viens otram blakām, bet gan viens aiz otra.

„Twizy”, kas sākotnēji vairāk bija „Renault-Nissan” alianses japāņu partnera (New Mobility Concept) projekts, spējot bez uzlādes veikt 100 km pilsētas ciklā, bet akumulatoru no 230V kontakta pilnībā var uzlādēt 3,5 stundās. Ir divas „Twizy”  versijas – ar 17 Zs elektromotora jaudu (57 Nm), kas sasniedz maksimālo ātrumu 80 km/h, kā arī ar 5 Zs jaudu un maksimālo griezes momentu 33 Nm, kas iespēj vien 45 km/h.

Francijā pārdošanā „Twizy” tika laists šā gada martā, bet pašreiz lielākie tā tirgi ir dzimtenē, kā arī Vācijā un Itālijā. Auto cena no 7000 līdz 8500 eiro, taču cenā nav iekļauts akumulators, ko ražotājs piedāvā īrēt par mēneša maksu (ap 45 eiro). Neskatoties uz visu, tieši „Twizy” šā gada pirmajā pusgadā kļuva par vislabāk pārdoto plug-in elektroauto Eiropā, bet augustā bija pārdoti jau 7460 četriteņu elektriskie dīvainīši.

„Twizy” prototipu ugunsdzēsējiem izstrādāja „Renault Tech” kopīgi ar Parīzes ugunsdzēsēju brigādi. Šis speciālais modelis, kas savas šaurās šķērsbāzes dēļ, var izbraukt tur, kur normāla platuma auto neizbrauktu, paredzēts notikuma vietas apskatei pirms ugunsdzēsēju mašīnu ierašanās. Aizmugurējā sēdvieta aizvietota ar bagāžnieku, kas paredzēts ārkārtas gadījumu aprīkojuma izvietošanai (divi uguns dzēšamie aparāti, divas skābekļa tvertnes, ugunsdrošs apģērbs, ķivere un pirmās palīdzības aptieciņa).

„Twizy” ugunsdzēsēju prototipa testi tiks uzsākti novembrī, un tie ilgs astoņus mēnešus. Mērķis ir izmantot „Twizy” kā ugunsdzēsēju atbalsta automašīnu Parīzē un tās priekšpilsētās. Parīzes ugunsdzēsēju brigāde apsver iespēju ilgtermiņā izveidot elektromobiļu autoparku, nodrošinot gan savas darbības efektivitāti, gan rūpējoties par vidi.

Birkas: ,