„Renault Twizy” iegūst F1 muskuļus

Renault_Tw_3

Noslēpumainais prototips, kura nelielu fragmentu pirms dažām dienām internetā izplatīja „Renault”, izrādījās nevis „Alpine”, kā minēja daudzi mediji, bet gan „Twizy Renault Sport F1”.

Neparastās idejas autori uzskata, ka šāds automobilis varētu kļūt par savienojošo elementu, kas saista F1 augstās tehnoloģijas un sērijveida elektromobiļu pasauli. Bez izteikti „formuliskās” ārienes divvietīgais mazulis ieguvis arī „Renault Sport F1” izgatavotu enerģijas rekuperācijas sistēmu, ko F1 pazīstam ar abreviatūru KERS. Kā liecina ražotāja izplatītā informācija šīs sistēma ir analoga F1 sacīkšu mašīnās izmantotajai.

„Twizy Renault Sport F1” aprīkojumā ir tas pats sērijveida 14 kW (17 ZS) elektromotors, bet,

izmantojot KERS, motora jaudu var momentā palielināt seškārtīgi (!) – līdz 97 ZS.

Papildu jauda ir pieejama 14 sekundes. Taču sportiskajam „Twizy” ir nepieciešamas tikai nepilnas septiņas, lai paātrinātos no vietas līdz maksimālajam 110 km/h ātrumam. No nulles līdz simtam tas ieskrienas 6,1 sekundē, proti, tik pat strauji kā „Renault” modeļu gammas ātrākais automobilis „Megane RS” ar 250 ZS dzinēju.

Renault_Tw_10

Normālā braukšanas režīmā prototipam uzstādītais ārkārtīgi jaudīgais KERS atjaunotu enerģiju ļoti lēni. Lai šo procesu paātrinātu, franču konstruktori nedaudz modificējuši elektrisko sistēmu, un KERS uzlādei tiek izmantota arī daļa no „Twizy” elektromotora jaudas. Elektrisko plūsmu regulācija – pēc vajadzības padodot strāvu akumulatoru baterijas uzlādei vai riteņu piedziņai – tiek regulēta ar taustiņiem uz stūres, kas izgatavota kā F1 mašīnas stūres kopija. Arī elektromotora jaudas regulācija un KERS aktivizācija notiek ar stūres klaviatūras palīdzību.

Šāda papildu jaudas ģeneratora iebūve prasījusi attiecīgas mazās mašīnītes virsbūves modifikācijas. Pirmkārt, KERS un papildu akumulatori par 30 kg palielinājuši „Twizy” masu. Otrkārt, iespaidīgās dinamiskās potences likušas pastiprināt auto balstiekārtu un aprīkot to ar platām sporta riepām. Arī masīvais priekšējais spoileris, sānu pontoni, aizmugurējais antispārns un difuzors nav tikai greznumlietas, bet ar zināmu funkcionālu nozīmi.

Renault_Tw_aizm

Pirmo reizi plašākai publikai „Twizy Renault Sport F1” tiks parādīts jau šosvētdien „Formula Renault” sacīkšu seriāla posmā Aragonā, bet no 9. maija tas greznosies franču ražotāja stendā Barselonas autoizstādē.

Birkas: