Rets ekesemplārs vai lielsēriju darinājums – retro auto statusā ikviens ir interesants

Latvija ir maza valsts, taču retroauto tradīcijas arī pie mums ir cieņā. 2013.gadā Latvijā bija reģistrēti 69 automobiļi, kas ir vairāk kā 30 gadus seni. „Auto Asociācija” piedāvā ieskatam aprakstu par trim nesen Latvijā nonākušiem retro automobiļiem, kas 2013.gada vasarā piedalījās vietējos seno spēkratu pasākumos.

Īsus aprakstus par tiem sagatavojis Rīgas Motormuzeja galvenais krājumu glabātājs Valdis Kļaviņš.

DAIMLER  DE- 27 Hooper Limousine (Lielbritānija, 1947.gads)

Viens no ekskluzīvākajiem pēckara „Daimler” limuzīnu modeļiem “DE- 27 Hooper Limousine” (augšējā attēlā) ar rindas R6 cilindru dzinējiem. Šie automobiļi izgatavoti nelielā sērijā (50 eks.) pēc individuāliem pasūtījumiem pirmskara dizaina tradīcijās. Pamatā tos izmantoja britu augstākā sabiedrība, t.sk., karaļnams.

Šis auto atrasts un iegādāts 2012.gadā Nīderlandē, kur ilgus gadus tā iepriekšējais īpašnieks bija nīderlandiešu dziedātājs Gordons.

BUICK – Eight  series 50, model „57” (ASV, 1935.gads)

1935.gadā „Buick Motor Co” piedāvāja četru mašīnu sēriju – 40; 50; 60 un 90, modeļus ar augšējo vārstu R8 cilindru dzinējiem un ar iespējamām no sešiem līdz astoņiem dažādiem virsbūvju izpildījumiem katrai sērijai. Izplatītākais variants bija četru durvju piecvietīgsvietīgs sedans. Šāds modelis „57” tika izgatavots 3778 eksemplāros.

BUICK_Eight

Šie automobiļi bija samērā plaši izplatīti arī starpkaru Latvijā 30.gados. Piemēram, 1936.gadā šāds auto bija reģistrēts Valsts kontrolei, sabiedrībā pazīstamiem cilvēkiem, piemēram, Mintautam Čakstem.

Šis auto 2005.gadā ievests Lietuvā no ASV, bet 2013.gadā – Latvijā.

CHRYSLER – Royal  C-22  (ASV, 1939.gads)

30.gadu nogales ASV dizaina tradīcijās izgatavots standarta piecvietīgs pludlīnijas sedans ar R6 cilindru dzinēju. „Royal” sērijas modeļi bija vienkāršākie un lētākie 1939.gada „Chrysler” modeļu gammā. Saražoti 45955 eksemplāri.

CHRYSLER_Royal _C22

Šis eksemplārs (stūre labajā pusē) 1939.gadā aizceļojis un ekspluatēts Dienvidāfrikā. Auto līdz 2013.gadam atradās vienas ģimenes īpašumā, kura 2000.gadā pārcēlās uz dzīvi Nīderlandē. 2013.gadā tika nolemts pēc daudziem gadiem automobili pārdot un tas atceļoja uz Latviju.